jans

Alla inlägg den 16 juli 2013

Av Jan Sandström - 16 juli 2013 14:39

Ett måste om man bara vill tanka på OKQ8 och tänker köra MC i inlandet.

Det har börjat bli glest mellan mackarna där men även efter kusten.

Många stationer är bortplockade runt Höga Kusten.

Jag vill inte köra mycket mer än 20 mil mellan tankningarna för då har jag en reserv på 7-10 mil ungefär men det beror mycket på körsättet och hur mycket last jag har.

Tycker aldrig om att köra på gränsen, har gjort det allt för många gånger   

Sedan är det kul att planera alternativa vägar och gärna de mindre.

Har tänkt att köra gamla E4 från norr om Söderhamn till Hudiksvall.



OJ, ser att jag börjat skriva på ett inlägg för flera timmar sedan men inte avslutat, så nu laddar jag upp det innan vi sticker till stugan.


Av Jan Sandström - 16 juli 2013 09:02

...eller åtminstone sommardag   


Regn och skurar, då är det bättre när Enstaka kommer hem och skurar hos folk :-)


Och Inger har semester, då ska hon ha uppassning med TE hela tiden, hon sitter i alla fall ute och fikar men jag syndade idag.

+12,9° och det blåser, regnet hänger i luften.

Temperatur: 11,9 °C
Lufttryck: 1008,3 mb och Steady
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 70 %
Vindstyrka: 6,3 m/s från WNW, i byarna 8,8 m/s
Beaufort F5
Kyleffekt: 9,6 °C

Det är faktiskt lite varmare här på altan än uppe i luften.

 

Maria och Mona kom hem från Göteborg igår kväll och tåget höll tiden ganska bra.

Så nu har vi hus och djurvakt så vi kan åka upp till stugan ett par dagar, bara det nu inte regnar hela tiden då vi tänkt snickra lite men vi kan ju alltid ta det där fönstret som sitter under tak vid altanen.


Någon semesterresa på MC blir väl aldrig att tänka på om nu vädret ska vara så här, vilket jag tror det kommer att vara resten av sommaren.

Pessimist, javisst men då blir det bara till det bättre än vad man tror det ska bli.

Visst kommer det att bli några enstaka fina dagar men inte någon längre period som vi hade i maj.


Nä nu kan jag inte sitta här och spåna och spå.

Måste slutplanera semesterresan på MC    och sedan ska jag göra påtår.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards