jans

Alla inlägg den 4 september 2013

Av Jan Sandström - 4 september 2013 20:03

Härligt väder och jag har suttit ute hela eftermiddan men nu är jag inne och ser på MacGyver och surfar runt lite.


Jag var trött tidigare men det gick över, vast nu är jag trött igen.

Och har ont i fingrarna men det beror nog på att vi var förbi Peter där jag monterade tre gardiner men jag var tvungen att korta av dem och då handsågade jag med bågfilen ute på balkongräcket.

Det hade varit lättare att fått göra det här hemma i garaget.


Men nu blir det kaffe som vanligt.

Av Jan Sandström - 4 september 2013 15:49

Sommarvarmt idag så då vill man sitta ute men samtidigt vill jag söka information på nätet.

Det läste jag med att ta ut den lilla knähunden jag normalt kör när jag är i stugan.

Fast skärmen är ju inte som den där inne, men det är som sagt skönare här ute.


Erik kom förbi och tog med sig Maria ut med bilen.

Den där bilen kommer jag nog inte att få se så mycket av i framtiden.

Av Jan Sandström - 4 september 2013 14:04

Jag tappade totalt orken att göra någonting.

Kom bara in för att ta min medicin och tror jag går ut och sover en stund till.


Sökte tidigare efter ett ställe att hyra en krokbockare men det verkar inte finnas.

Inte så att de annonserar om det på sina webbsidor.


Nu tar jag mitt kaffe och återvänder ut i värmen på altan.

Av Jan Sandström - 4 september 2013 08:55

Onsdag den 4/9.

Solen skiner idag.

Nu har vi 13,4° här på altan, jag fick igång termometern (tror jag) då jag bytte batterier. Konstigt nog visade den inte på svaga siffror som det brukar bli.


Väderstationen visar

Temperatur: 14,2 °C
Lufttryck: 1026,7 mb och Rising
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 77 %
Vindstyrka: 1,7 m/s från WNW, i byarna 2,4 m/s
Beaufort F2

Kyleffekt: 14,2 °C

Trädgårdsbilden

 


Jag har förtvivlat letat efter en krokbockare, en sådan där manick man bockar krokarna till hängrännorna med.

Fanns att köpa i södra Sverige för nästan 1800:- men det är lite mycket.

Tror nog jag får försöka göra en egen efter bilderna som finns på dessa.


Nu ska vi till Peter och montera grejor på väggarna, gardiner och sådant.


Godmorgon.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards