jans

Alla inlägg under april 2014

Av Jan Sandström - 9 april 2014 17:36

...mår vi gott ute i solen

jag och Gunnar.

Av Jan Sandström - 9 april 2014 15:37

Nu satt hon där igen, på fotoskrivaren och såg så oskyldig ut.

 

Men så fort jag lyfte på ändan så intog hon min kontorsstol där hon för övrigt tydligen tillbringade natten.


Av Jan Sandström - 9 april 2014 15:33

Olle hade lite problem med för tidig utlösning och uppsökte en doktor för att komma till rätta med problemet:
- Det är inget som du behöver skämmas för, sa doktorn.
- Jag har haft många patienter före dig som haft samma problem. Jag brukar säga åt mina patienter att så fort de känner att något är på väg att hända innan det är dags, så ska de göra något som får dem att komma av sig. Eller bli skrämda, kanske man ska säga.

Olle tyckte att det lät som en väg att gå. På vägen hem stannade han vid en sportaffär och köpte en startpistol som kunde uppfylla hans önskemål. När han kom hem låg redan frun i sängen utan en tråd på kroppen. Olle tyckte att han lika gärna kunde testa med en gång. Han klädde av sig och kröp ner till kära hustrun och började gosa. Pistolen smög han in under kudden. Efter fem minuter i en 69:a kände Olle att nu var det nåt på gång så han tog fram pistolen och brände av ett skott.

Nästa dag satt Olle åter i doktorns väntrum. När han väl kom in till doktorn sa han:
- Rådet du gav mig var alldeles åt helvete!
- Vad hände? undrade doktorn.
- Jo,visst skrämde jag mig så att det inte gick för tidigt.
- Men det var väl bra?
- Jovisst, men frugan sket mig rakt i ansiktet, bet av mig ollonet och ur garderoben hoppade brevbäraren fram och skrek:
- Skjut mig inte! Skjut mig inte!!

Av Jan Sandström - 9 april 2014 14:50

Gunnar har gömt sig bland hårtussarna.

Av Jan Sandström - 9 april 2014 11:04

SVT 1, 14:50--16:20 Le quai des brumes (1938)

Dimmornas kaj kallas den på svenska.

Hittade bara de här bilderna.  Filmfaktablad (pdf)

 

Handling:
Desertören Jean kommer till Le Havres hamn för att hitta ett sätt att fly från landet. På en krog möter han en olycklig konstnär och flickan Nelly som han blir blixtförälskad i. Den föräldralösa Nelly tas om hand av butiksägaren Zabel. När Jean av en slump kommer till Zabels affär för att köpa en present till Nelly möter han både Zabel och Nelly där. Zabel, som har många mystiska och skumma affärer för sig, vill bli av med en av sina fiender och erbjuder Jean ett morduppdrag i utbyte mot pass oc...Mer

 

 

 

Av Jan Sandström - 9 april 2014 09:29

Onsdag den 9/4


Igår hade jag två katter här hemma och de är ju inte helt sams men inte så ovänner heller.

Det fungerar fint mellen dem, tror jag.

Sedan åkte vi och handlade på K-Rauta, en massa virke, trall, ytterpanel och annat som behövs till stugan och här hemma.

Så jag var helslut i går kväll.


Sov riktigt bra inatt även om jag hade ont i händer, knän och tårna.


Idag blir det säkert gjort en massa, vet bara inte vad.

Ska hämta ett paket på Preem, inget roligt utan bara en tonerkassett till laserskrivaren.


Ser reklam om halsband till husdjur så de slipper loppor och fästingar, skulle det inte fungera på oss människor så att man slipper fästingbett men även mygg och knott.


Solen skiner från en helblå himmel, åtminstone det jag ser genom mitt fönster.

Temperaturen är +2,9° men det verkar blåsa för flaggan på förrådet fladdrar oroväckande mycket.


Väderstationens Aktuella värden:
2014-04-09 09:30:04

Temperatur: 4,1 °C
Lufttryck: 1008,5 hPa och Rising
Luftfuktighet: 59 %
Vindstyrka: 3,7 m/s från NE,
i byarna 6,5 m/s
Kyleffekt: 0,9 °C
Inne hos oss. Temp: 21,0 °C Fukt: 36 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 113,4 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
4,6 °C
Klockan:
09:22
Temp - Max:
5,1 °C
Klockan:
12:16
Temp - Min:
-3,0 °C
Klockan:
05:37
Temp - Min:
-0,6 °C
Klockan:
20:32
Lufttryck - Max:
1008,7 hPa
Klockan:
09:26
Lufttryck - Max:
1005,8 hPa
Klockan:
21:47
Lufttryck - Min:
1005,6 hPa
Klockan:
00:02
Lufttryck - Min:
1001,6 hPa
Klockan:
00:03


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:39
Sol upp: 05:30
Sol ned: 19:53
Skymning: 20:45
Dagsljus: 16:06 tim:min
Dag längd: 14:23 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 28s more daylight tomorrow
Måne upp: 12:44
Månfas:
Växande gubbe
Moon
Måne ned: 03:50

och trädgårdsbilden.

 


Godmorgon.

Av Jan Sandström - 8 april 2014 20:52

Jag är väl herre i mitt eget hus, med det säger inte att jag ska bestämma allt.

 

Ja ni förstår av bilden.

Av Jan Sandström - 8 april 2014 13:38

Snart ligger de och sover på sängen båda två.

Eller så har en av dem blivit uppäten.

 

Gunnar verkar mest nyfiken och Mirabell kunde knappt hålla ögonen öppna där hon låg.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards