jans

Direktlänk till inlägg 3 juni 2014

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 3 juni 2014 09:14

Tisdag den 3 juni


Vilken sommarmorgon, det är snart för varmt på frukostplatsen.

 

Alldeles lungt och stilla med fåglar som kvittrar omkring oss.

Kan det bli bättre, jo om jag fick påtår kanske men det är helt underbart här just nu.

Asparna har skira ljusgröna blad, björken lite mörkare gröna och granarna är nästan svarta på håll.

 


Innan vi gick ut såg vi en ekorre och det var många år sean vi hade dem här och lyckades få några riktigt tama till ungarnas glädje.

Inte roligt när de blev påstridiga och bara MÅSTE få några fler närrer och e ölje med in i stugan.

En blev arg och bet mig i tummen så att jag hade två fåror i tummnageln, tursamt bet han inte hål i skinnet.


Däremot tror jag vi har flugsnappare i en av holkarna på husväggen.

 


Vägen hit är inte den bästa just nu men den är inte så dålig som i fjol.

Först sitter en varningsskylt eller varningstext på ett plakat och sedan kommer man till den slutgiltiga enligt nedan.

   

Men det går att köra på den bara man låtsas att man är en golfboll på en minigolfbana och kör därefter.

Dock ska man INTE försöka hitta av hålen.


Det blev in annorlunda ordning på inlägget men.

Igår åkte vi hem till stan eter jobbet här, då hämtade vi grejor (inte allt jag ändå glömde) och lånae böcker på biblioteket innan vi handlade på ICA.

Här tog vi ett skönt bad i tunnan innan jag stupade isäng vid midnatt, utan ljudboken.


Vaknade vid 4 och hade allergibesvär så jag fick stänga fönstret och ta ett piller. Sedan sov jag av och till fram till åtta. Inger hon snarkade på vid min sida.


Idag ska vi jobba lite men även åka in till Vindeln då jag behöver till apoteket, allergimedicin var en av grejorna jag glömde.

Där tar vi väl en glass och går eter älven en stund och bara är.

Sedan blir det nog lite småpyssel innan vi värmer upp tunnan igen.


Som jag sa är det en sommardag just nu och lär bli det idag förhoppningsvis.

Det är varmt, runt 17 grader då vi gick ut och nu är det varmare.

Väderstationen finns här.


Bilder har du redan fått se.


Så då säger jag godmorgon och hämtar påtåren.


PS, jag har inte kollat stavfelen då det nu är svårt att se på skärmen i solljuset.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards