jans

Direktlänk till inlägg 15 juli 2014

Godmorgon från uteplatsen.

Av Jan Sandström - 15 juli 2014 10:57

Tisdag den 15/7


Igår övergav vi paradiset i stugan för att åka hem till stan igen.

Inger har börjat jobba igen för att fylla på kassakistan som man tär på under sommaren.

Vi stannade vid Sundlingska och år en sen lunch och det visade sig att et även blev middan.

Hemma var det som vanligt mycket att göra, pyssla om husdjuren, läsa igenom en veckas tidningar, vattna blommor men det skötte Inger om och kolla datorn med en massa mejl och det skötte jag om.

Kameran ska tömmas på bilder och filmer, GPS ska tömmas på information och en massa annat så jag var helslut när jag väl vid 11-tiden kom isäng med ljudboken.


Jag låg faktist bra länge och lyssnade, fram emot ½1 innan jag lade undan och sänkte ned sängen och för ovanlighets skull vaknade jag inte efter någon timme med värk, vete 17 vad som hände eller inte hände.

För nog hade jag ont när jag gick isäng men jag var väl så trött att jag sov över allt.


Vaknade straxt före 8 och såg att vädret var varmt och fint så jag väckte direkt husdjuren och tog ut dem i friska luften, gjorde frukost och gick ut och här sitter jag än, har bara varit in och gjort mer kaffe, som nu är uppdrucket.

Jag fastnade me alla korsord och sudoku som inte är lösta under förra veckan innan jag kom på att jag måste ta hand om bloggen också.

Idag vet jag inte vad jag ska göra men alltid kommer det något så det är inte lönt att planera så mycket.


Vädret ska bli sämre eller bättre beroende på vem man frågar men det vankas nederbörd, kanske i alla fall enligt yr.no

Meteogrammet: Umeå Kommun

Ja där ser man, nu kom någon in, det är Erik som kom och vill att vi kollar på frambromsen på moppen.


Vädret hr blivit mulet men skapligt varmt så det går att sitta ute på altan.


Jag får avbryta och återkomma för jag ska följa med Maria ut och handla.

Jag ska även lägga ut filmen på bivråken jag filmade i stugan.


Godmorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards