jans

Direktlänk till inlägg 8 april 2015

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 8 april 2015 09:25

Onsdag den 8/4


Men så jäkla god är den inte Med vindar på 20,1 m/s som det var straxt efter nio i morse.

Det känns i lederna eller hela kroppen men inget att göra åt, är bara glad att jag kan sitta inne i värmen och ha det skönt.


Igår blev en dag inne och mest datorpyssel men satte även upp en taklampa vi köpte på IKEA

    Men vi skulle ha köpt tre st. till de andra rummen också.

Och så monterade jag en ljuslykta vi köpte på samma ställe och den ska stå i stugan på mjölkbryggan.

BORRBY Lykta för blockljus IKEA http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70156111/


Jag fick även tid att se matinéfilmen då gästerna kom senare än sagt och det var ju bra.

Inger pysslade ute med att spola av främra altanen,  bilplatsen och trottoaren från sand och grus.


Inatt har jag ändå sovit skapligt gott förutom de gånger (2) Gunnar väckt mig för att få gå ut men att han inte kan gå ut genom kattluckan och så var han kelsjuk när han kom in och ville bli kelad med.

Förkylningen min har återkommit till viss del och lite ont i halsen srör när man ska sova ändå har jag sovit gott tror jag.


Nu är det blåsten som stör mest och ont i lederna.

Men nu kan jag ju ta det lugnt här hemma.

Ska försöka hinna med alla foton som togs under resan, besvärligast är ju att eller om jag ska lägga dem i tidsordning och då är problemet tre kamreor med olika namn på bilderna.

Så jag får döpa om alla efter ett eget system och det tar lite tid eller så gör jag bara tre mappar med bilder. Det är enklare.


Matinéfilm i eftermiddag och så blir det en del kaffe.

Ska även försöka hinna med att städa ur Stinas låda och annonsera ut den på facebook, kanske är det någon som vill ha den eljest blir den bränsle i badtunnan.


Det är i alla fall skönt att vara hemma igen och sova i egen säng även om det var kul att resa runt. Jag skulle bara vilja ha en liten husvagn men det får jag inte köpa.

Igår trodde jag att jag skulle få köpa svågerns vagn men så kollade jag upp och jag får inte dra den med min bil, den tar bara 1200 kg. på släp.

Kanske lika bra för den är lite för stor för min smak.

Jag vill ha en Adria Altea 390 PS eller något liknande men den här skulle vara nästintill perfekt.

Drömma kan man ju altid och det kostar ju inget.


Idag drömmer jag om värme och lugn ute på altan men det är det inte idag.


Just nu +6,2° och det BLÅSER en västvind på upp till

Vindstyrka:
Klockan:
20,1 m/s
09:13
Beaufort
F7

Men himlen är blå med några grå tussar som flyger fram där uppe.

Väderstationen visar

Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2015-04-08 10:00:05

Temperatur: 6,8 °C
Lufttryck: 994,9 hPa och Rising
Luftfuktighet: 52 %
Vindstyrka: 13,6 m/s från WNW,
i byarna 16,7 m/s
Kyleffekt: 1,2 °C
Inne hos oss. Temp: 20,7 °C Fukt: 33 %


Nederbörd.

Timmen: 6,9 mm
Dygnet: 7,8 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 9,9 mm
Året: 111,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
7,0 °C
Klockan:
09:50
Temp - Max:
13,4 °C
Klockan:
12:58
Temp - Min:
3,4 °C
Klockan:
06:10
Temp - Min:
3,5 °C
Klockan:
01:07
Lufttryck - Max:
994,9 hPa
Klockan:
09:54
Lufttryck - Max:
999,6 hPa
Klockan:
00:01
Lufttryck - Min:
990,8 hPa
Klockan:
01:50
Lufttryck - Min:
991,6 hPa
Klockan:
23:23


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:44
Sol upp: 05:35
Sol ned: 19:49
Skymning: 20:41
Dagsljus: 15:57 tim:min
Dag längd: 14:14 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 28s more daylight tomorrow
Måne upp: -----
Månfas:
Avtagande gubbe
Moon
Måne ned: 06:53

Så här ser det ut, ser fint ut men är det inte.

 


Nu tror jag att det blir en kopp kaffe.


Godmorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 28 mars 08:11

Torsdag den28/3   Är det idag man ska sparka igång kvasten och åka iväg? Såg i tidningen att polisen uppmanade att visa hänsyn i påsktrafiken.Då har jag en toppenidé. Inga poliskontroller och uppmaning att alla skötsamma resenärer ökar och håll...

Av Jan Sandström - Onsdag 27 mars 07:47

Onsdag den 27/3   Igår gick jag i väntans tider och till slut kom han men innan dess så var jag ute och fixade med fågelautmaterna.     Men lite tight att backa upp, dessutom halt så han slirade men det gick och fönstren fick vi ned och på...

Av Jan Sandström - Tisdag 26 mars 07:28

Tisdag den 26/3   Ja igår så åkte vi in till Vindeln, lunch i lägenheten så gick Inger iväg till sitt "jobb" och lite senare gick jag iväg till det jag skulle göra. Provtagning på hälsocentralen och jag var lite tidig, bara en före mig i väntru...

Av Jan Sandström - Måndag 25 mars 08:05

Ja godmåndagmorgon, den 25/3   Idag blir det    Till Atho som fyller 3 år, om jag inte räknat fel. Atho är ju Anders lilla voffsing som nu inte är så liten.   Här ligger han och sover efter en händelserik dag i Jämtland då han var fun...

Av Jan Sandström - Söndag 24 mars 07:47

Söndag den 24/3 Tänk att det gått en månad till sedan jag reflekterade över datumet och nu bara 9 månader kvar till Tomten.   Men igår, jo det blev några timmar ute och inne. Ute så hittade jag igen förrådet med fågelholkar så nu kunde jag ta...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards