jans

Alla inlägg den 3 april 2015

Av Jan Sandström - 3 april 2015 19:34

Det är mässa här i Jönköping, på Elmia


Custom Motorshow

Så det passerar många bilar här utanför och det är inga elbilar.

Det är bl.a sådana här på gatan nedanför oss.

 


Så nu ska vi blanda karamellfärg i en massa vatten och fylla ballonger   

Synd att det är kallt så ingen kör nedkabbat.

Eller det skulle man kanske ha bjort, ballongerna alltså.

Av Jan Sandström - 3 april 2015 17:00

Tomas och Sara köpte bland allt annat en grupp att ha på balkongen.

 


Vår herre prövar verkligen min vad ska jag säga, han prövar mig.

Men en sådan butik som granne med porten.

   

Men hon var trevlig då jag smet in och pratade med henne som har affären medan de andra bar upp inköpen från IKEA.


30% rabatt dessutom under påskhelgen så kanske man skulle köpa något fint nattlinne, men då får jag väl gå hem till Umeå.  

Kan bara säga att hon har mycket "godis" i den lilla affären.

Av Jan Sandström - 3 april 2015 14:57

Jag gick ut på verandan igen och tog kort på vädret över Jönköping men som vanligt visar inte bilden det ögat ser.

Men det syns hur det är nederbörd och då vi åkte "hem" igen så kom vi in i ett snöfall med grova snökorn så det blev vitt på vägen. Men lika fort som det kom slutade det.


Nu tar mor och far det lugnt här inne medan ungdomarna gick iväg till en spellokal någonstans.

Av Jan Sandström - 3 april 2015 14:29

Det blåste kallt ute på verandan så vi gick in.


Vi åkte upp till Tabergstoppen där det är en härlig utsikt åt alla håll, det tyckte även Linné när han var upp där en gång men då gick det ingen bilväg.

Av Jan Sandström - 3 april 2015 14:13

Efter IKEA

Har vi åkt till något som heter Tabergstoppen

Av Jan Sandström - 3 april 2015 08:08

Fredag

Solen skiner på en blå himmel.

Mer kommer senare, ska bara våga mig upp från den varma sköna sängen, vi har fönstret öppet så det är "svalt" i rummet.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards