jans

Direktlänk till inlägg 21 juni 2016

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 21 juni 2016 09:41

Tisdag den 21/6


Igår en annorlunda dag. Då jag kört in en bult eller fransk träskruv i vänster bakhjul fick jag med Marias hjälp ta loss det och lämna in hos Stefan på Carstedts för lagning.

Klockan 3 fick jag ett SMS att det var klart för hämtning så det var bara att åka upp och hämta det.

Men däremellan tog jag en promenad runt kvarteret. Det är en runda på 1,66 km. men om jag inte orkar kan jag ju avbryta efter 1 km. och gena hem över ängen.


Det  var fint väder förutom att det blåste lite för mycket.

Men jag satt/halvvlåg ändå ote mest hela dagen. Inger kom hem efter att vi skruvat tollbaks hjulet och sedan åkte jag och Inger till biblioteket där jag lånade två böcker och Inger en hel trave.

Men i år blev det visst ändå bara 15-16 böcker.


Senare på lvällen tog vi en gemensam promenad runt Västerslätt och det blev 1,7 km.

Inger hade bakat i förrgår kväll så det fanns mer bullar och jag kunde inte motstå att äta några chiklad- och vaniljbullar till kaffe.

Var lite orolig för att mitt blodsocker blivit på tok för högt så jag testade mig men låg ändå bara på 7,7 mmol på eftermiddan och 7,1 när jag gick isäng.

Så bullar är nog bra att äta, promenaderna gjorde nog ingenting.  


Diskbråcket är bättre men jag har en del besvär med ont i ryggen, ischias och att det domnar eller sticker i vänster fot och ben.

Så jag får inte glömma mina rörelser och stretching men även stärka musklerna. Men det är lätt att glida in i gamla vanor.


Nu fick jag sällskap av en tjej här på sängen och hin är så mjuk, varm och go at smeka.

 

Gunnar kom in tidigare för att äta lite och vi tänkte att bara vi låter bli han kommer han att lägga sig och sova på sngen.

Men när han satt i fönstret kunde inte Tristan hålla sig därifrån utan han ställde sig på bakbeneb och petade på Gunnar för att direkt rusa ett par meter bort.

Då ville Gunnar ut och gick lös på en blomma så att allt höll på att rasa i golvet.

Lite skäll och en stund senare fick han gå ut igen. Det är ju ändå sommar.


Jag ska väl oclså ut snart, kaffe och ljudboken men även en promenad åt något håll är tanken idag.

Men gårdagens väderpognos sa regn idag men än regnar det inte, det är kanske ändrad spådom för dagen.

Det verkar dock blåsa enligt flaggorna där ute på altanstolparna.

 

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-06-21 10:15:10

Temperatur: 14,1 °C
Lufttryck: 1023,2 hPa och Rising
Luftfuktighet: 87 %
Vindstyrka: 3,7 m/s från SSE,
i byarna 4,4 m/s
Kyleffekt: 13,2 °C
Inne hos oss. Temp: 21,2 °C Fukt: 50 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 46,8 mm
Året: 182,1 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
14,2 °C
Klockan:
10:09
Temp - Max:
16,7 °C
Klockan:
14:45
Temp - Min:
11,0 °C
Klockan:
00:17
Temp - Min:
8,7 °C
Klockan:
02:42
Lufttryck - Max:
1024,5 hPa
Klockan:
00:11
Lufttryck - Max:
1025,3 hPa
Klockan:
15:08
Lufttryck - Min:
1022,6 hPa
Klockan:
06:51
Lufttryck - Min:
1021,8 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:14
Sol ned: 23:08
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:54 tim:min
Morgondagen: There will be 0min 5s more daylight tomorrow
Måne upp: 22:47
Månfas:
Full moon
Moon
Måne ned: 04:05


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Nä nu visar yr.no bara mulet och ganska svalt väder med ev. lite regn senare idag.


Jo det höll jag på att glömma.

Jag låg ju ända till efter åtta idag och har sovit skapligt gott.

Blodsockret låg på 6,4 mmol och jag vägde 83,5 kg


Nu är jag klar med det här inlägget och ska skriva om matinéfilmen innan det kanske blir en promenad.


Godmorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Av Jan Sandström - Tisdag 16 april 07:45

Tisdag den 16/4 och 5 dagar kvar.   Idag har min brorson Mikael födelsedag och hela 50 år blir lillgrabben så   Från farbror och "faster". Vi ska komma och fika i stugan då ni är där. Flertal gånger har vi varit förbi men ingen hemma....

Av Jan Sandström - Måndag 15 april 08:36

Måndag den 15/4   Igår började och slutade dagen men jakt på vilt här hemma. Lycka kom först in med en mus som hon släppte loss och den kutade runt och katten efter. Jättekul tyckte katten men musen var nog mindre nöjd.       Den är b...

Av Jan Sandström - Söndag 14 april 07:38

Söndag den 14/4   Igår började jag riva lite i varmförrådet efter att ha skiftat tillbaks till rätt husvagnsdäck, fick ju lämna in och byta ventil på det också. I höstas upptäckte jag att vänster var platt och nu höger däck, på båda har ventile...

Av Jan Sandström - Lördag 13 april 07:18

Lördag den 13/4   Nu har jag mest bott här i stugan ett år och lite i Vindeln, ännu mindre i husvagnen. Igår fick jag göra om en sak men med en domherrhane som flög in i fönster. Lade den i samma blomkruka och den kvicknade till så småningom....

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards