jans

Direktlänk till inlägg 22 juni 2016

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 22 juni 2016 07:45

Onsdag den 22/6


Igår började dagen ganska fint. Jag och Maria åkte till Klockarbäcken där jag skulle köpa en ungstermometer på MediaMarkt men de hade inte den eller den Matia tänkt köpa.

Så vi lät bilen stå och gick en promenad runt umedalsområdet där vi kikade på nybyggda villor och radhus men inget område jaqg skulle violja bo på.

Det blev i alla fall 2,3 km innan vi kom tillbaks till bilen och vi kikade in på K-Rauta utan att köpa någonting.

Vädret var skapligt där men senare började det regna och var kallt så jag satt och låg inne hela eftermiddan.

Det var ju en trevlig matinéfilm också, Maj på Malö.


Ingr kom hem och då satt vi ute en stund, det blev middag och jag såg en film på TV, en tidig Jackie Chan där han blev ofrivillig agent.

Igår såg jag en där han var granne och agent och fick vara barnvakt.


Jag gick isäng med stretching och ljudboken, somnade och sov gott så i morse steg jag upp klockan 6.

Eller jag låg kvar en halvtime efter att jag kissat, vägt och testat mig.

Blodsockret låg på 6,6 mmol och vikten 83,9 kg.

Det är som i slutet av april då jag även då fastnade i viktnedgången.


Så jag steg upp tidigt, gjorde frukost och pussade Inger när hon cyklade till jobbet för sista dagen före semestern.

Frukost och tidning med korsord ute på altan och värmedynan bakom ryggen


och nu måste jag snart klippa min nagel på vänster lillfinger.

    Det är lite svårt att trycka ned a på stationära tangentbordet märker jag.

Det har en tendens att bli ett q istället   


Jag gick bara in för att skriva det här och matinéfilmens inlägg samt hämta mer kaffe.

Funderar även på om jag skulle ta en morgonpromenad då vädret är ganska fint och det ska bli en varm sommardag idag enligt prognoserna.

Planerna för idag är att högtryckstvätta staketet så att Inger kan skrapa och måla det så jag måste även plocka fram verktyg för det.

Men det blir även lite promenerande eller om det blir cykel idag. Det känns lite ovant att cykla så jag gruvar mig nästan för det och att det ska stöta för mycket i gupp så att jag gör in ryggen igen.


Fint väder är det, sol från en blå himmel och svaga vindar, 18,2° utanför fönstret och väderstationen visar

Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-06-22 08:00:10

Temperatur: 17,9 °C
Lufttryck: 1027,1 hPa och Rising
Luftfuktighet: 67 %
Vindstyrka: 2,8 m/s från WNW,
i byarna 3,4 m/s
Kyleffekt: 17,9 °C
Inne hos oss. Temp: 21,3 °C Fukt: 52 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,3 mm
Månaden: 47,1 mm
Året: 182,4 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
17,9 °C
Klockan:
07:58
Temp - Max:
17,4 °C
Klockan:
13:46
Temp - Min:
11,2 °C
Klockan:
02:58
Temp - Min:
11,0 °C
Klockan:
00:17
Lufttryck - Max:
1027,1 hPa
Klockan:
07:59
Lufttryck - Max:
1024,5 hPa
Klockan:
00:11
Lufttryck - Min:
1023,8 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1022,6 hPa
Klockan:
06:51


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:14
Sol ned: 23:08
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:54 tim:min
Morgondagen: There will be 0min 16s less daylight tomorrow
Måne upp: 23:21
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 05:08


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och en dimmig trädgårdsbild, måste kolla om linsen är skitig eller är det bara otvättat fönster.

 


Med det Godmorgon

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Söndag 19 maj 08:42

Söndag den 19/5   Igår blev det mycket gjort men inte det jag direkt planerat, inte att göra igår. Jag lackade lägenhetens köksbord och iläggsskivorna samt 4 pallar.       Emil hjälpte Inger att köra in ved till vedboden, det blev kans...

Av Jan Sandström - Lördag 18 maj 22:18

Inger ville först inte men hon ändrade visst sig när hon såg Svanen fick sällskap tidigare i kväll men är nu ensam igen. Och månen lyser där uppe. Det kliar så i mina ögon så jag måste ta ögondroppar och piller när jag badat klart. ...

Av Jan Sandström - Lördag 18 maj 21:13

Men det blev ändå ganska bra.   Lackat på bord och pallar blev det då   Inger och Emil har ladat ved till vedboden      Jag tömde varmförrådet på färgburkar och annat frostkänsligt.   Av de gamla hyllorna byggde jag en ny hylla som ...

Av Jan Sandström - Lördag 18 maj 09:12

Lördag den 18/5   Nu är det sommar säger SMHI Jag säger att eländet har brutit ut eller slagit ut, björken hade musöron men nu fullt utslagen med allt vad det innebär som pollenallergiker. Men det är skönt med värmen så jag klagar inte fast ö...

Av Jan Sandström - Fredag 17 maj 08:59

Fredag den 17/5 och syttende mai     Igår så finslipade jag bord och pallar, flyttade över till husvagnens ide där jag drog på ett lager lack.       Och det kommer nog att bli fint efter andra och kanske tredje lagret.       ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards