jans

Direktlänk till inlägg 5 september 2016

Vilken dag det varit.

Av Jan Sandström - 5 september 2016 14:47

För det första ser jag väldigt dåligt just nu då han droppade pupillvidgande droppar i ögonen så jag kan inte focusera på texten.


Men i morse kom en tjej ovh fotade grannens hus.

 

Jag vet inte vilket företag det var men får väl fråga Maria senare.
Men efter henne kom något flygande, inte ett ufo för jag visste vad det var, en sådan där drönare och det var inte lätt att se den långt där uppe när den flög och fotograferade.

 

Killen som körde stog bredvid mig på marken.

          

Sedan var det dags att cykla iväg genom stan och det gick riktigt fint och fort mot för att gå.


Jag cyklade till Östra statione där jag parkerade och sedan rulltrappor upp och ned och upp igen, fast den sista fungerade inte så jag fick handgå.


Inne på NUS studerade jag tavlan vart jag skulle gå då en trevlig tjej kom och frågade om jag behövde hjälp så hon fick se kallelsen och visade åt vilket håll jag skulle, sedan var det enkel sak att ta paternosterhissen upp till sjunde våningen och checka in.

Kostade inget då jag har frikort men skulle till Röda väntrummet tvärs över hela sjukhuset tror jag.

Jag var över en timme tidig men med ljudboken i lurarna, är det du som är Jan Sandstöm? Sa en kille som stod med papperstuss och ögondroppar i händerna.och fort fick jag pupillvidgande droppar och skulle vänta en kvart.

Då det inte var någon fler där tog han mig på direkten.


Jaha, är det dags för Hesa Fredrik igen, ett jäkla liv för han, så Sara, JAG HÖR HAN.   


Väntrummet men kaffe hann jag inte ta mig.

 

Fin utsikt över plattan.

 

och andra delar av NUS.

 


Jag fick komma in och fotograferingen gick fort, fast jag blinkade på första bilden.

Värst var blixten så man såg blixtar efteråt och allt var blått.


Men jag har två friska ögon och med den lindriga diabetes jag tydligen har utan medicinering blir jag kallad om fyra år för att se ev, förändringar.


Pratade med en liten pojke och hans mor i väntrummet som också skulle fotas men tog blodsockret med den där hemska nålen jag först fick, den man får trycka, trycka, trycka och till sist när fjädern är spänd smäller det till och fingret går sönder.

Då gillar jag bättre Anders gammla där man spänner fjädern och sedan med en lätt tryckning sticker i fingret.


Ljudboken i lurarma och en gammal hiss hiss ned till bottenväningen och ut till Östra Station där

 

finns och jag köpte dyrt fika.

 

Men det kostade ju inget på NUS så jag slog till med något gott när jag också motionerat dit och hem.

 


Hem ja. Då tog jag vägen förbi centrum och såg eländet med torget de river upp igen.

Rulltrappan ned till Kjell och Co där jag handlade en USB-laddare på 10 A och 6 uttag, eller var det 8.

Två pannlampor av finare sort vi ska ha i stugan för promenader och de är laddningsbara så man slipper byta batterier.


Nu är snart kaffet slut i muggen och jag ska gå in och ladda grejorna.


I kväll kanske det blir en promenad till, behöver nog det efter glasswienerbrödet som var smarrigt, jag skulle ha köpt två när jag ändå var där.


Jag ber om ursäkt för alla ev. stavfel då jag ser suddigt på datorn   Jag skriver ju på känn här ute i solvärmen med solen från en helblå himmel. Fick jag köra skulle jag kanske ha tagit en tur på MC idag.


Uppdatering, jag gick in och rättade stavfel och det var faktiskt inte så många som jag såg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards