jans

Direktlänk till inlägg 4 juni 2017

Konstig söndag

Av Jan Sandström - 4 juni 2017 21:44

Först kom Erik och vi skulle skruva upp taket och jag sa att skruvdragaren ligger i bilen.


Bilen? Just ja den tog ju Maria till stugan.

Så då åkte Erik och jag iväg i hans bil och tänk vad lämpligt, han behövde tanka så det blev OKQ8 och jag betalade full tank.

Fort till stugan (Erik kör lite för fort) och tog nästan tjejerna på sängen.

Klappade Gunnar och åkte hem igen.


Då uppstod nästa problem, nya plasttaket har högre , eller det är tjockare än det gamla och jag byggde altanen efter det taket så nu gick inte det nya in under takkanten.

Maskinen jag skulle kunna använda för att kapa ned har Anders.


Dessutom upptäckte jag att plasttaksskruven är lite längre än tidigare och således kommer att gå igenom läkten men det får bli så.

Jag fick mer och mer huvudvärk och det kändes som att jag närmade mig härdsmälta i skallen.


Så det blev sängen med ljudboken i lurarna och försöka komma ned i varv efter att ha stoppat i mig eftermiddans medicindos med extra Alvedon.


En stund sedan och lite funderande återgick jag ut, då hade Erik och Peter som kommit förbi med Anna och Emil börjat plocka ned taket på framsidan.


När det var nedplockat åkte alla hem och Inger åkte iväg på en tjejträff.

Jag satte mig här hemma med datorn och letade strömbrytare och annat som kommer att behövar men jag känner att det håller på att bli för mycket strul för mig.

När Inger kom hem gick vi ut och jag tvättade reglarna på altanen mot gatan och det tog på krafterna och det blev blött o kallt och ont i händerna


Gick in och tog en snabb tur på motionscykeln så att kroppsvärmen steg några grader och tårtan jag åt i eftermiddag förbrukades, en promille av det jag satte i mig.


Nu har jag kaffe och sedan ska jag gå isäng för nu är jag slutkörd både kroppen och huvudet.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 14 maj 08:11

Tisdag den 14/5   Igår flyttade jag på grejor, bytte klinga på byggsågen och delade på tre st. 3 meter långa 2"x2" eller 45x45 som de nu heter. Då fick jag ribbor som jag sedan fräste kapsidornas kanter lite runda och d ska tas till Vindeln för...

Av Jan Sandström - Måndag 13 maj 07:48

Måndag   den 13/5   Igår hade vi en härlig försommardag med sol, värme och, en massa jobb ute. Även Alice var ute och när vi tog rast på altanen så kom hon, med en liten mus.         Men jag plockade i förrådet och carporten, svalan ha...

Av Jan Sandström - Söndag 12 maj 18:22

Alice hälsar och säger att den var så god och färskmat gillar hon, nu.       Men hon lyssnar inte på mig när jag sa att man inte ska leka med maten.     Men videoklippet får jag inte upp nu heller.Är det någon bloggare som lyckats lägg...

Av Jan Sandström - Söndag 12 maj 09:16

Söndag den 12/5   Vann rätt låt? Fanns det någon rätt låt? Jag har inget svar på någon av frågorna mer än att det mesta kändes som skit. Möjligen var Frankrike en hyfsad låt fast låtarna var det inte mycket fokus på utan mer skrik och skrän...

Av Jan Sandström - Lördag 11 maj 09:33

Lördag den 11/5   Nu har jag då rättat till några fel jag tidigare skrev. Igår så åkte vi snabbt in till Vindeln och först till Autoexperten eller Centrumrep i Vindeln. Egentligen stängt igår men jag fick komma in och prata, vi kom fram till ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards