jans

Direktlänk till inlägg 13 september 2018

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 13 september 2018 09:19

Torsdag den 13/9


Igår, ja då gjorde jag faktiskt inte så mycket, satt här och färdigställde min reseberättelse på hemsidan.

 

  så ont jag har i mitt högra pekfinger, har svårt att skriva känner jag.


Jo du hittar den, inte fingret utan hemsidan på sandstrom.vasterslatt.se och klicka vidare som de säger eller direktlänk men då får du inte upp sidomenyn.

Nu tror jag att jag kollat det mesta men som jag skrev kan det komma upp fler korta videosnuttar från bilkameran. Det finns en massa material jag inte hunnit gå igenom.

Det mesta av det ska slängas men det kan ju finnas något roligt att visa upp som när vi körde uppför och nedför Trollstigen.


Erik kom förbi och fixade Ingers dator, han tycker att den borde få pension eller ännu hellre begravas direkt, men då förstör man ju miljön om man gräver ned den.

Han tittade även på min "porrdator", den jag har i sovrummet och ibland ser på porr på men även kopierar ljudböcker till min MP3 men även kan se någon TV-serie på.

Det är ju Eriks gamla dator och den väger bly och är lika snabb som frusen sirap, den tappade Internet men han fick igång det igen fast igår kväll var den lika död som tidigare. Inget Internet.

Den kan få sällskapa med Ingers dator men varför kasta något som...


Jävla pekfinger till att göra ont.

Det har blivit för mycket datorskrivande sista dagarna så idag får det bli annat.


Vi satte oss och såg på TV igår kväll och åt en god lax m.m i rummet medan vi först började se Morden i Midsomer och någon serietidningsfestival där folk blev just mördade, men vi pausade och slog på Kunskapskanalen och ett naturprogram.

Det var då Erik kom och när han åkt såg vi även det på Kunskapskanalen och rymdsonden till Saturnus måne Titan


Men vi slog över till Midsomer istället och såg klart det.


Gick isäng och jag fick både Inger och Gunnar i min säng så det blev lite trångt. Sedan flyttade båda på sig och jag har sovit skapligt gott.


Upp vid åtta och frukost, solen skiner men igår regnade det mest hela dagen så det blev ingen promenad varken ute eller inne.

Tog mig inte tid till det.   

Men idag MÅSTE jag bara ut och röra på mig.


Eljest inte så mycket planerat idag.

Kallt på mornarna så nu börjar det bli frukost inne.


Just nu har jag +12,8° och solsken men det blåser.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2018-09-13 09:45:11

Temperatur: 13,6 °C
Lufttryck: 1002,7 hPa och Rising
Luftfuktighet: 78 %
Vindstyrka: 5,0 m/s från WNW,
i byarna 6,5 m/s
Kyleffekt: 12,1 °C
Inne hos oss. Temp: 21,0 °C Fukt: 53 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 5,4 mm
Månaden: 15,6 mm
Året: 189,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
13,7 °C
Klockan:
09:33
Temp - Max:
13,1 °C
Klockan:
14:31
Temp - Min:
8,7 °C
Klockan:
06:50
Temp - Min:
9,2 °C
Klockan:
23:10
Lufttryck - Max:
1002,7 hPa
Klockan:
09:44
Lufttryck - Max:
997,0 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
994,7 hPa
Klockan:
00:02
Lufttryck - Min:
991,4 hPa
Klockan:
08:13


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:07
Sol upp: 05:56
Sol ned: 19:12
Skymning: 20:01
Dagsljus: 14:54 tim:min
Dag längd: 13:16 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 21s less daylight tomorrow
Måne upp: 11:05
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 20:16


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här fint ser det ut genom kamerorna, men det blåser nog kallt gissar jag.

   

Nu blir det värktabletter och Voltaren på högerhanden. Den värker.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards