jans

Direktlänk till inlägg 27 februari 2019

Mirabell 3

Av Jan Sandström - 27 februari 2019 10:08

Då tar jag några bilder igen, måste få bort det här innan jag tar räkningar och svetsjobbet.


 


Hård konkurens med blommorna men mitt fönster var en mysplats, det är väl bara Gunnar som inte ligger här men det kanske jag kan ändra på.

 


Och klättra på mina skrivare för att komma uppåt.

   


Jag rensade sedan en plats på nedersta hyllan här så hon fick ligga där men det hann väl bara bli ett par gånger hon låg där.

 


I början så rymde hon några gånger och då till grannen Maltes trädgård, senare fick hon vara ute och det var ofta dig hon gick dit även Gunnar går ganska ofta och han ligger på deras bänk i trädgården, vilket han får göra.

               


Tristan var ett orosmoment när han bodde här, ung som han var och Mirabell äldre så drog de inte sams.

Han väntade ofta bakom ett hörn när hon kom gående och så hoppade han upp på hennes rygg för att leka vilket hon inte var med på.

Gunnar fräste tidigt ifrån ordentligt så han vågade han inte hoppa på.


Men inte vanligt att Mirabell var uppe på köksbänken.

 

 


Liten tomtekisse fick hon också vara, det var säkert Maria som ställde till det för henne. :-)

   


Men ligga och mysa och gosa var nog det bästa.

       


Grannens kisse var här och är här ibland.

 


Tur hon skrämde iväg han eller henne, jag vet inte vem det är.

 


Och här kom Maria hem från Kanada för att träffa sin Tristan efter 9 månaders frånvaro, han var lite avvaktande men Mirabell var nyfiken på de flesta.

   


Men Emil fick man akta sig för.

 


Då var det skönare att ligga på min fotoskrivare.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 28 mars 08:11

Torsdag den28/3   Är det idag man ska sparka igång kvasten och åka iväg? Såg i tidningen att polisen uppmanade att visa hänsyn i påsktrafiken.Då har jag en toppenidé. Inga poliskontroller och uppmaning att alla skötsamma resenärer ökar och håll...

Av Jan Sandström - Onsdag 27 mars 07:47

Onsdag den 27/3   Igår gick jag i väntans tider och till slut kom han men innan dess så var jag ute och fixade med fågelautmaterna.     Men lite tight att backa upp, dessutom halt så han slirade men det gick och fönstren fick vi ned och på...

Av Jan Sandström - Tisdag 26 mars 07:28

Tisdag den 26/3   Ja igår så åkte vi in till Vindeln, lunch i lägenheten så gick Inger iväg till sitt "jobb" och lite senare gick jag iväg till det jag skulle göra. Provtagning på hälsocentralen och jag var lite tidig, bara en före mig i väntru...

Av Jan Sandström - Måndag 25 mars 08:05

Ja godmåndagmorgon, den 25/3   Idag blir det    Till Atho som fyller 3 år, om jag inte räknat fel. Atho är ju Anders lilla voffsing som nu inte är så liten.   Här ligger han och sover efter en händelserik dag i Jämtland då han var fun...

Av Jan Sandström - Söndag 24 mars 07:47

Söndag den 24/3 Tänk att det gått en månad till sedan jag reflekterade över datumet och nu bara 9 månader kvar till Tomten.   Men igår, jo det blev några timmar ute och inne. Ute så hittade jag igen förrådet med fågelholkar så nu kunde jag ta...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards