jans

Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Jan Sandström - 7 maj 2013 21:39

Snart får man gå isäng och lyssna på ljudboken en stund.


Men i morgon blir det ut igen, ska köpa mer virke.

Tänk om det ändå kunde vara vinter, tror jag börjar gilla den årstiden.

Inte heller finns det pollen i luften då.


Virke var det, ska köpa en massa tryckimpregnerat som ska till stugan för allehanda ändamål.


Fick en lustig kommentar till mitt förra inlägg.


Någon "Ida" skrev:   

Tisdag 7 maj 11:07

HAHAHAHHAHAHAHAHA en gubbe som bloggar?
Och en kategori som heter porr...
ser bara fult ut när äldre försöker leka ungdomar på nätet

Mitt svar till henne:   

Man är inte äldre än man gör sig och vi äldre har nog erfarenhet som slår alla yngre när det gäller sex.
Vi äldre vet ju faktiskt hur det var att vara ung men ni yngre vet knappast hur det är i vår ålder.
Och äldre, 58 är väl ingen ålder att tala om.


Av Jan Sandström - 7 maj 2013 17:15

...eller vad man säger.

Äntligen hemma igen efter en flängardag.

Det var skönt ute vid Bäcksjön och kul att koka på gasköket.

Sedan bar det av till banken där vi fick klartecken till ett lite större lån än vi först tänkt.

Upp till Beijer Bygg och beställa fönster till huset och stugan.

Ska prata med snickaren i kväll och anlita han för jobbet här i stan, stugfönster klarar vi av själva, dels ingen brådska utan vi tar ett fönster i taget, dels är de mindre och inte fullt så tunga som de i stan.

Rumsfönstret vågar jag ite gissa hur mycket det väger. 2 meter brett och 1,3 högt samt fast så det måste lyftas dit helt på en gång.

Nu sitter vi ute på altan vid förrådet, där är det någolunda vindstilla eller blåser lite mindre men det är varmt idag.

Rent av sommarvärme och det syns på växtligheten att nu grönskar det verkligen, man nästan hör hur det växer.


Inger lyssnar på ljudboken och snarkar tungt   

Någon matinéfilm blev det inte för mig i dag heller, det brukar bli så när det är den här tiden på året.

Av Jan Sandström - 7 maj 2013 10:34

Nu tar jag mig en liten stund här innen det blir mer slitgöra.

Jag har packat en väska för att fika ute i naturen, ska hämta Inger på jobbet efter 12 och vi ska ut och kolla läget vid Bäcksjön lite norr om Umeå, då passar vi på att fika/äta lite.

Sedan ska vi beställa nya fönster och även kanske hinna med ett besök på banken.

Fullt upp med andra ord, idag igen.

Vintern är egentligen ganska skön, bara skotta snö ibland och med en riktig snöslunga kan det vara riktigt kul.

Men nu står sommaren för dörren, så jag kommer mig inte ut :-) Eljest brukar det ju vara (h)julen som står för dörren.


Det är lite smågrått men VARMT ute, +16,6°

 


Hittade en läcker klocka på facebook som jag gärna skulle vilja ha.

 

Det går ju att göra en sådan genom att bränna en CD med bilderna.

Det finns ju något som heter LightScribe som bränner på ovansidan av skivorna, gjorde en sådan klocka för länge sedan men tyvärr så bleknar trycket eller figurerna efter en kort tid men jag ser att jag har kvar 4 skivor av de 5 jag köpte en gång.


Nu kaffe, påtår.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards