jans

Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av Jan Sandström - 5 augusti 2013 15:27

Jag sitter och dricker kaffe.
Men det är duktiga killar som jag varmt kan rekommendera.

Av Jan Sandström - 5 augusti 2013 11:12

Snickarna har tagit lunch   


Men det är mycket trixanade och kompromissande då huset lutar och fönstren ska sitta rakt.

Fast det är duktiga killar, tror jag.

Av Jan Sandström - 5 augusti 2013 09:56

...av första graden.

Helt otroligt vad de jobbar samspelt och fort bröderna Egelby.

Av Jan Sandström - 5 augusti 2013 06:16

Jag kunde inte somna om efter att ha tagit morgonmedicinten straxt före 6, men har sovit skönt efter att vi haft det skönt innan.


Idag börjar ju fönsterbytet och jag tror jag har det under kontroll. Har jag inte det så ordnar det sig säkert det med.

Dagen börjar dimmigt och nästan vindstilla.

Temperatur: 15,1 °C
Lufttryck: 1019,5 mb och Rising
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 0,6 m/s från S, i byarna 0,7 m/s
Beaufort F1
Kyleffekt: 15,1 °C

och bilden blir lite annorlunda

 

Nu är det inte dimma utomhus allt som är dimmigt utan fönstren är SKITIGA.

Och jag kommer att sakna ankan som suttit på fönstret sedan förra ägaren, jag vet inte vad de använt för klister för den gick inte att få bort på något annat sätt än rakblad och det tror jag inte vi hade då så den fick sitta kvar.

 


Nä nu frukost innan snickarna kommer med fönster, ytterdörr och allt vad de nu har med sig.

Jag har tömt kameran för att dolumentera allt så jag kanske kan byta och göra det rätt i stugan, de fyra fönster vi har kvar där.


Godmorgon.

Av Jan Sandström - 5 augusti 2013 05:00

SVT1 14:30--16:00

Försummad av sin fru (1947)

Siska och Pelle Hedberg är nygifta och arbetar båda som journalister på Dagens Morgonpress. Hon sköter en hjärtespalt och han den lätta sidan med dagsversen och små nyheter av typen Vårens första blåsippa.
Pelle är hemkär. Han låter inte yrket inkräkta på fritiden. Siska däremot är aktivt utåtriktad och ser till att få tid till både kongresser och möte för yrkeskvinnor, modeuppvisningar och majblommemiddagar. Följaktligen hinner de inte ses så ofta. Längre beskrivning finns på länken ovan.

 

Logotyp: Svenska Filminstitutet

 

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards