jans

Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Jan Sandström - 18 augusti 2013 21:23

Det var inte det lättaste då jag fick sitta som på en häst med benen brett isär så det drog kallt om dem.

Men hemma är vi och det gick till slut utan att tappa något.

 

Jag kanske kunnat ta den på högkant men handtaget var bra att fästa i.

Av Jan Sandström - 18 augusti 2013 18:03

Bara så skönt med ett bad i tunnan.
Tala om att ladda batterierna och så underbart för onda leder.
Nu är man som en ny människa igen, det fattas bara mat i magen och den står snart på bordet.

Av Jan Sandström - 18 augusti 2013 16:26

Men det blåser rakt in.
Harry med fru kom också hit på MC.

Nu är det upp till Inger att få eld på grillen.

Av Jan Sandström - 18 augusti 2013 13:50

Testar video från webbkameran


och det verkar fungera, ven här visar bara att det blåser en aning i träden. 

Av Jan Sandström - 18 augusti 2013 13:43

Det blåser idag.


Vi äkte i alla fall och köpte virket och senare blir det stugan en sväng så då går Maria vara hus och djurvakt.

 

Inger ska måla vitt runt mitt fönster och Maria är ute på gräsmattan med Mirabell.

Av Jan Sandström - 18 augusti 2013 10:22

Det började bra med att jag och Inger satt ute och fikade samt löste korsord när en av brandvarnarna satte igång.

Det var den i hallen som larmade (tydligen fungerade inte länken mellan dem) så vi sprang in och det luktade ""krutrök" som från knallpulverpistoler.

Hur vi än letade hittade och hittar vi ingenting som kan ha orsakat det hela men det kändes mest i hallen och mitt kontor.

Maria kom upp och mitt i allt så sprang katten Mirabell iväg, hade hon gömt sig inne eller gått ut.

Det blev till att leta henne och Maria hittade hon på grannens gård där hon lugnt strosade omkring och luktade på blommorna.

Peter och Anna kommer hem från Italien i kväll och Peter hade lämnat/glömt sin nyckelknippa i bilen när jag köre dem till flyget förra veckan.

Men VAR hae vi/jag lagt den, hur vi än letade hittae jag den inte.

Grävde igenom min väska, ingen där, letade igenom bilen, ingen där, letade inne, ingen där.

Då gick maria och tog fram den från min väska.

Men jag bedyrar och lovar att den fanns inte där när jag grävde igenom den.  

Nog för att jag bär me mig mycket men så rörigt har jag det inte, inte som på skrivbordet eller garaget   


Nu är det bara orsaken till brandvarnarens påminnelse som vi inte hittat någon orsak och det grämer mig.

Då jag grävt bland sladdarna vid fönsterbytet kan det vara någon kontakt som inte suttit helt intyckt även om jag tyck kollat allt (som nyckeln i handväskan) men det finns en hel del som kan orsaka något elände där inne.


Idag då, jo jag hade tänkt ta bil och släp och köpa virke till en mjölkbrygga vi tänkt bygga till stugan.

Men det känner jag inte för att göra just nu.

Fast köra upp bilen till Tomas kommer vi inte undan och å tar jag MC som vi åker hem på efter att vi ev. gjort någon utflykt. Som det blåser verkar det inte heller troligt.


Och halva Umeå är avspärrat för att de hittat en granat utanför mackdonalds.

Granater som är så fina stenar.

Det är nog bara någon som blev portad dårifrån i går kväll i fyllan som nu ska hämnas.


Väderstationen visar:

Temperatur: 18,4 °C
Lufttryck: 1011,2 mb och Steady
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 83 %
Vindstyrka: 7,8 m/s från SSW, i byarna 10,9 m/s
Beaufort F5
Kyleffekt: 17,6 °C

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards