jans

Alla inlägg den 11 maj 2014

Av Jan Sandström - 11 maj 2014 21:07

Erik kom upp till stugan på moped men det började regna så den fick åka hem på släpvagnen, Erik åkte inne i bilen.


Väl hemma startade jag datorn och då ville webbläsaren Firefox göra en uppdatering.

Det brukar fungera utan problem men inte nu.

Nu ställde den om inställningarna så bl.a mina flikar som jag vill ha och kunde ha just ovanför fönstret under länkraden.

Men nu hamnade den längst upp igen.

 

Hittade en inställning där man kunder flytta dem längst ned och vad händer?
Jo de hamnar underst på skärmen, jävla programmerare   
Må loppor från tusen kameler hemsöka era armhålor.  

Jag vill INTE att ni ska bestämma var jag vill ha flikarna, i så fall kommer jag att byta till Explorer igen.  

Varför det nu skulle fungera bättre.

När jag då startade min lilla bärbara för att köra en skärmdump så jag kunde visa hur jag ville ha det så då hade det Firefox redan uppdaterats automatiskt och inte nog med det, alla inställningar var ändrade till blå skit.

På den vill jag ha gamla klassiska XP-utseendet och inget annat.

Jag lägger till 1000 kameler till.


Snart får man väl inte bestämma var man vill ha möblerna hemma i huset.


Av Jan Sandström - 11 maj 2014 08:59

Söndag den 11/5


Igår ja, då bytte jag 5 elradiatorer här i stugan och 3 fönster fick upp fönsterbänkar.

Sedan blev det ett skönt bad i tunnan före melodifestivalen.

Grattis Österrike, låten var bra och artisten var bra, en underbar röst har hon.

Men synd att Irland inte kom med för det bidraget gillade jag.

Det var ganska många bra låtar men även riktigt usla.


Sov gott inatt.


Idag måste det vara så pass uppehåll att jag kan såga upp formplywooden till de bitar jag behöver för husbygget.

Det lilla hus som ska vara över badtunnans reningsverk.

Erik pratade om att komma upp men som vädret är idag blir det inte kul att åka moppe hit upp.


Det småregnade när vi vaknade men det verkar ljusna upp en aning.

Temperaturen ligger på 6.2 grader i skuggan och en svag ostvind, eller något ditåt.

Väderpinnen verkar inte lova fint väder.

 

och så här ser den vanliga bilden ut.

 


Nu lite korsord men först kolla av facebook.


Godmorgon.

YES

Av Jan Sandström - 11 maj 2014 00:46

Österrike vann.

Men nu godnatt från mig.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards