jans

Direktlänk till inlägg 28 april 2015

Godmorgon världen och vilken natt vi hade.

Av Jan Sandström - 28 april 2015 08:46

Tisdag den 28/4


Igår kväll bröt jag ryggen, det kändes då som så när jag borstade tänderna och sedan lutade mig fram för att tvätta ansiktet.

Tydligen blev det för mycket med musjakten vi hade igår och rev halva vardagsrummet, och så satt den inne i sovrummet men till försvar så sökte vi faktiskt igenom det också.

   

Jag måste ha sträckt mig när jag gjorde någonting men vet inte vad eller när.

 

Men vi sökte faktiskt överallt och under allt.

 


Det var den här blomman Inger såg några blad röra sig och vi eller hon letade och så hittade hon en liten rädd mus bland det gröna nere vid jorden.

   

Jag lyckades ta mig med stort besvär upp ur sängen och så var musen fri och förhoppningsvis glad.


Men   så ont jag har i ryggen, tror den håller på att gå av på inte mitten men nederdelen, pricis ovanför bäckenbenet, tror jag. Eller nedre delen på svanken.

Kan det vara det här man kallar ryggskott? Fast jag hörde aldrig när det small.   


Vad vi gjorde igår har jag skrivit om men jag skickade även iväg räkningarna till betalning.

Kollade på nätet och är sugen på att skaffa en bandsåg och spånsug så kan jag kanske snickra lite innomhus. Göra ljusstakar och enlare saker.

För jag kände det när jag delade klossarna på bordscirkelsågen att det var livsfarligt för fingrarna med sådanr moment.

Då tror jag en bandsåg är lite säkrare.

Jävla rygg vad den gär ont.


Inatt har jag beskrivit men kan säga att jag inte sovit många timmar.


I morse hade jag stora besvär att först nå och ta min medicin klockan 6, sedan lyckas trassla ut benen från katten och ställa mig upp.

Tror det tog en kvart innan jag stod på golvet svettig av ansträngning så jag tog mig över mushindren ned till duschen där jag med stort besvär lyckades genomföra en tvätt men jag missade säkert delar och främst på benen.

Jag som hade stora planer på att ta mig ned till Kjell idag och kanske Jula men som det är nu får det vara.

Istället ska jag ta och byta till sommardäck på bil och släp     

Nä jag sitter här med en varm värmedyna bakom ryggslutet. DET GÖR ONT.


Nä jag lyckades inte, försökte få upp benen på fotpallen men fick bara upp det ena men det var INTE skönt, gör bara ondare så ned med det igen, försiktig.


Det blir nog en kopp kaffe ståendes i köket innan jag tar mig in till sängen igen, soffan är ju belarmad med allt från bokhyllan och Maria ska straxt iväg för skolarbete och visa lägenheten hon bott i, Inger jobbar och jag klarar bara inte av någonting.


Det blåste kallt när jag tidigare tog mig ut och fyllde fröautomaterna, jag kan ju inte svika mina små vänner hur ont jag än har.

En temperatur på 7,0° utanför fönstret och väderstationens Aktuella värden:
2015-04-28 09:00:05

Temperatur: 5,7 °C
Lufttryck: 992,0 hPa och Rising
Luftfuktighet: 86 %
Vindstyrka: 2,7 m/s från NW,
i byarna 4,8 m/s
Kyleffekt: 3,5 °C
Inne hos oss. Temp: 21,3 °C Fukt: 37 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,3 mm
Månaden: 96,0 mm
Året: 198,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
7,7 °C
Klockan:
07:18
Temp - Max:
11,7 °C
Klockan:
17:23
Temp - Min:
-0,9 °C
Klockan:
01:16
Temp - Min:
0,0 °C
Klockan:
23:55
Lufttryck - Max:
992,1 hPa
Klockan:
08:58
Lufttryck - Max:
991,2 hPa
Klockan:
11:35
Lufttryck - Min:
989,8 hPa
Klockan:
03:19
Lufttryck - Min:
987,1 hPa
Klockan:
00:15


Dagens sol och måntider.

Gryning: 03:22
Sol upp: 04:25
Sol ned: 20:50
Skymning: 21:55
Dagsljus: 18:33 tim:min
Dag längd: 16:25 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 33s more daylight tomorrow
Måne upp: 13:47
Månfas:
Växande gubbe
Moon
Måne ned: 03:20

Är det säkert att jag är ett flercelligt djur och inte en amöba för så här kanske det känns när en cell delar sig, jag håller på att gå av på mitten tror jag men värmedynan är så skööön i allt det onda.


Så här ser det ut i trädgården.

 

Varför ska jag bekymra mig om att försöka nå sängen för just nu känns det skapligt skönt här på kontorsstolen och värmen.


Men jag behöver kaffe. Kanske skulle be Maria ställa in sin kaffemaskin hit till mig.


Godmorgon. Eller är det egentligen så god.   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 28 mars 08:11

Torsdag den28/3   Är det idag man ska sparka igång kvasten och åka iväg? Såg i tidningen att polisen uppmanade att visa hänsyn i påsktrafiken.Då har jag en toppenidé. Inga poliskontroller och uppmaning att alla skötsamma resenärer ökar och håll...

Av Jan Sandström - Onsdag 27 mars 07:47

Onsdag den 27/3   Igår gick jag i väntans tider och till slut kom han men innan dess så var jag ute och fixade med fågelautmaterna.     Men lite tight att backa upp, dessutom halt så han slirade men det gick och fönstren fick vi ned och på...

Av Jan Sandström - Tisdag 26 mars 07:28

Tisdag den 26/3   Ja igår så åkte vi in till Vindeln, lunch i lägenheten så gick Inger iväg till sitt "jobb" och lite senare gick jag iväg till det jag skulle göra. Provtagning på hälsocentralen och jag var lite tidig, bara en före mig i väntru...

Av Jan Sandström - Måndag 25 mars 08:05

Ja godmåndagmorgon, den 25/3   Idag blir det    Till Atho som fyller 3 år, om jag inte räknat fel. Atho är ju Anders lilla voffsing som nu inte är så liten.   Här ligger han och sover efter en händelserik dag i Jämtland då han var fun...

Av Jan Sandström - Söndag 24 mars 07:47

Söndag den 24/3 Tänk att det gått en månad till sedan jag reflekterade över datumet och nu bara 9 månader kvar till Tomten.   Men igår, jo det blev några timmar ute och inne. Ute så hittade jag igen förrådet med fågelholkar så nu kunde jag ta...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards