jans

Direktlänk till inlägg 13 september 2015

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 13 september 2015 09:58

Söndag den 13/9


Och inget barnbarn ännu, men det drar ihop sig, fast inte i Annas mage fast vi har ju inte pratat med dem sedan igår.

Men det står inte på Facebook så då har det inte hänt.


Igår vaknade vi här i stugan, jobbade hårt med altanen, Inger målade och jag snickrade, Inger grävde även upp potatisen, 2/3 delar fick hon upp för jorden/leran är stenhård efter tidigare regn och nu torrväder.


Jag värmde upp tunnan och vi tog ett skönt bad. Tänkte sedan gå in och äta och ta ett nattbad för att se på stjärnor och förhoppningsvis norrsken.

Men icke det, dimman lägrade sig och låg tät här omkring så man såg ingenting, varken uppåt eller i sidled.

  Det är min gatlyckta som lyser sådär.


Så då gick vi resolut isäng, Gunnar ville ut efter att ha sovit hela dagen och han har sprungit ut och in av och till.

Klockan 6 när jag var upp och tog morgonmedicinen såg jag inte till han men straxt efteråt hörde jag hur han kom in genom fönstret.

Nu ligger han på sängen och sover.

Vi har sovit gott även om det blev varmt inne på morgonsidan men vi sov länge, som vi alltid gör här i stugan.


Nu sitter vi faktiskt inne och har ätit frukost, men jag väntar på att Inger ska hämta mer te så jag får mer kaffe.

Senare idag ska jag försöka få upp stolparna till staketet och det bör inte vara så märkvärdigt, tror jag.

Ja så ska jag flytta lite på en av golvreglarna, det går ju fint när de är skruvade. Allt är skruvat på bygget men det sitter en spik i det.


Det var dimma i morse så allt är blött men det blåser så då torkar det upp lite fortare, igår var det fuktigt halva dagen.

12,2 grader står termometern på så då blir det långbyxor på.

Mulet är det också även om solen har kikat fram lite mellan det grå.

Väderstationen hittar ni ju på vår hemsida sandstrom.vassterslatt.se


Så här ser det ut här för någon timme sedan.

   


Det har kommit upp ett nytt hus här. Det är Vattenfall som ska gräva ned elledningen hit till byn och då bygger de tydligen in transformatorn.

 


Jag får nog gå och fixa mitt kaffe själv, men då ska nog Inger ha sitt te och ivrigt påpeka det med att hålla ut sin tekopp mot mig.


Godmorgon.


PS.

Det känns som att jag glömt skriva något jag tänkt på tidigare men då får det komma senare.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Söndag 28 april 08:56

Söndag den 28/4   Igår hade vi en skön dag här hemma men det blev även en liten promenad "ut på byn".   Vi gick över till Andra Chansen där Inger hittade ett par tröjor och en stor bit Vlieseline som hon köpte, jag hittade en fin klänning me...

Av Jan Sandström - Lördag 27 april 08:17

Lördag den 27/4   Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren. Satt i salongen med korsord och katt i knät. Satt här vid datorn och katt i knät. Satt och åt mat i köket utan katt i knät      En nästan helt normal dag i mitt liv hä...

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards