jans

Alla inlägg den 16 augusti 2015

Av Jan Sandström - 16 augusti 2015 15:59

Nu har jag fått lite tid över, Inger tog bilen så nu är jag bäränkling en timme frammåt.

Det finns ju "golfänka" och liknande så då blir jag bäränkling på hösten när det ska plockas bär i skogen.

 

Igår fick vi ned plintarna till carporten och P-G finjusterade på byggplatsen.

Sedan badade vi skönt innan det blev en sen middag efter 9 på kvällen.

Vi eldade på vattnet så det skulle vara varmt senare men då orkade ja inte gå ut och bada, synd för det lär ha varit fint norrsken.


Gick isäng trött och Gunnar var ute och slarvade i skogen efter att ha legat och sovit hela dagen.

Sov gott med öppet fönster och vid 3-tiden tror jag det var så kom Gunnar in till oss i sängen och han var ganska blöt och kelsjuk.


Vaknade men steg inte upp förrän vid åtta, frukost ute på altan och så kom P-G med son och började direkt göra snyggt på byggplatsen och så grävde de om diket mot vägen samt lade ned rör under uppfarten som blivit där.

Jag har snickrat på carporten och fått fast yttre balken på plintarna samt en överliggare på väggen och extrastag på väggen för jag vill ha lite stabilare så att inte hela väggen viker sig.

Bytte även ut höörnbrädorna som inte var riktigt fina.

 


Nu är jag ensam och väntar på att badvattnet ska bli varmare, Gunnar njuter av friheten här i stugan.

Jag ska bara städa ihop verktyg och maskiner, sedan blir det dopp i kanibalgrytan för jag har jäklig ont i höger knä och händerna ska jag inte ens tala om hur de känns, tummarna är stela och värker.


Jag kanske återkommer här senare i kväll då vi åkt in till stan.


Goeftermiddag.


Av Jan Sandström - 16 augusti 2015 09:11

Söndag den 16/8


Det blir lite kort just nu för Per-Gunnar med son har kommit och grävaren är redan igång.

och jag har inte ens fått i mig min andra mugg kaffe.


Det är fint väder så det blir en dag ute igen men det är bra för då kanske jag får upp någonting på carporten.


Så jag säger bara godmorgon med det och får återkomma med mer om dagen och gårdagen senare, OM jag hinner och orkar.


Av Jan Sandström - 16 augusti 2015 07:58

Tänker inte stiga upp idag.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards