jans

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2016

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 21 augusti 2016 09:43

Söndag den 21/8



Idag fyller grannens dotter, tidigare dagbarn och barnens kompis Camilla 32 år.

Nu heter hon Nilsson och bor i Skellefteå.

Så ett stort Grattis från jag och Inger.


Igår blev det pyssel här hemma.

Under frukosten ute fick Mirabell gå ut en sväng innan Maria kom förbi och vi hämtade Inger på jobbet och åkte upp till Emil och Anna. Peter jobbade. Men först förbi Myrorna med några kassar och kartonger, sedan djuraffären där Maria skulle handla och jag köpte även en stor tub malt till Mirabell.

Hos Anna blev det fika och lek med Emil några timmar innan Inger skulle tillbaks till jobbet igen.

Som vanligt med små barn växlar humöret från 0 till 100 på ingen tid alls.

Ens sekunden glad och skrattar för att brista ut i hjärtskärande gråt och lika fort skratta och vara glad igen.

 

Faster är inte rolig som lägger en strumpa på huvudet.

 

Farmor är rolit och sitter på golvet och leker.

 

Men bäst är ändå farfar och att få visa upp en brummande bil för mig.

 

Här fotade jag med mobilen, försökte under lång tid få han på en mobilbild men de är snabba de små liven.
Men till slut dök han upp vid mina fötter där jag satt på soffan och då var jag redo.

 

Vi skjutsade tillbaks Inger till jobbet och sedan åkte vi hem till Västerslätt.

Maria stack iväg hem till sitt och jag satt kvar här i min ensamhet med två katter.

Fastnade vid datorn med ett projekt och glömde helt bort tiden så klockan 9 blev det en macka och ett glas mjölk.

Sedan satt jag kvar till närmare tio på kvällen då jag bestämde mig för att göra en kvällspromenad igen.


Inger kom hem och jag gick ut, ganska varmt ute och det blev lite kringelkrokar fram och tillbaks på Västerslätt.

På Klövervägen hade de en stor fest utomhus för det var skapligt varmt med närmare 15 grader, i parken samlades ungdomar med något som klirrade i kassarna de bar på och längre bort körde ett gäng med sina trimmade moppar och de susade fram och tillbaks på gatan.


Till slut kom jag hem igen efter närmare 3 km igår kväll också.

 

Väl hemma blev det lite vatten innan jag gick isäng och det ville Mirabell också göra.


Sov gott inatt och ända till åtta.


Låg kvar en stund innan jag gjorde morgonrutinerna.

6,2 mmol och vikten 80,9 kg hamnade jag på idag.


När jag gjorde frukosten så fick Mirabell gå ut en sväng och när jag gick ut med kaffet så kom hon in igen och lade sig på min säng.

Jag åt min macka ute men det blåste lite kallt så jag gick in igen men fastnade med foton jag förde över från kameran, några lade jag upp här uppe i inlägget.


I kväll eller eftermiddag ska jag och Inger bort på kalas en stund men det blir inte så länge, bara lite mat och/eller fika.


Jag ska hinna med en promenad idag innan det blir en dusch men som det är just nu känner jag mig bara trött och har småont i rygg eller om det är ischiasnerven.

Det kan vara höften men någonting är det som skär och stramar.

En stilla promenad kanske hjälper.


Just nu har jag 15° utanför fönstret, himlen är grå och regntung. Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-08-21 10:45:11

Temperatur: 14,7 °C
Lufttryck: 1026,3 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 2,8 m/s från S,
i byarna 3,7 m/s
Kyleffekt: 14,2 °C
Inne hos oss. Temp: 20,3 °C Fukt: 59 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,6 mm
Månaden: 29,7 mm
Året: 273,6 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
14,8 °C
Klockan:
10:35
Temp - Max:
18,0 °C
Klockan:
12:32
Temp - Min:
13,0 °C
Klockan:
01:21
Temp - Min:
12,8 °C
Klockan:
02:09
Lufttryck - Max:
1026,5 hPa
Klockan:
10:42
Lufttryck - Max:
1025,4 hPa
Klockan:
00:17
Lufttryck - Min:
1024,0 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1023,2 hPa
Klockan:
16:48


Dagens sol och måntider.

Gryning: 03:52
Sol upp: 04:51
Sol ned: 20:31
Skymning: 21:29
Dagsljus: 17:37 tim:min
Dag längd: 15:40 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s less daylight tomorrow
Måne upp: 21:18
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 09:05


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

En trädgårdsbild.

 


Nu blir det en kopp kaffe.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards