jans

Direktlänk till inlägg 18 september 2016

Ja då har man knatat runt igen.

Av Jan Sandström - 18 september 2016 17:54

Det blev 3,52 km och tog 50 minuter.

Skönt att komma hem igen.


Men tidigare idag hade Inger timmar, då kom en gammal go vän till oss förbi och fick kaffe i trädgården.

Mycket prat och förtroligt sådant som vi har tillsammans, han är gift med Ingers barndomskompis från Tavelsjö och även de har vuxna barn.

Jag kom ihåg den där subwoffern som var trasig så nu skruvade jag ut förstärkaren och han fick ta med den för att se om den går att laga, det går det säkert för han är ett strå vassare än vad jag varit på elektronik. Jag har inte ens försökt titta på den.

Men Inger åkte till jobbet och Ulf åkte hem, Erik kom hem från fjällen och jag fick igen min bil.

Så då tog jag på mig skorna och gick ut en promenad i det soliga fina vädret.

 

Det blev en liten runda och kameran fick följa med, bildtext under bilderna.


 

Det syns var det bor barn :-)


 

Mysiga träd på Blomstervägen.


 

Ännu ett hus med barn, det är så härligt med barn på området och att få höra deras skratt ibland.


 

Passerat Rödäng och återvänder till Västerslätt.


 

"Skyskrapan"


 

Det byggs på Sandåkern, fast från annat håll är det skyltat Grisbacka.


 

"Skyskrapan" från närmare håll, nä inte skulle jag då vilja bo där.

Och nu ett antal bilder från det nya bostadsområdet.

       

I de här husen ned mot Tvärån skulle jag till nöds kunna bo, men då ska det vara kris.

 


 

Och de är inte färdiga ännu, här längre mot Vnnäsvägen och Statoil.


 

Här har någon som heter Stängd gjort en bock.


Den står vid ICA HP:s som bygger ut.

 

Jag undrar om det inte kan vara en ny entré de håller på med för parkeringen är ju flyttad.


 

Vid den nuvarande ingången satt den här och väntade på husse eller matte, kanske båda.


 

Min skugga och solen sjunker mot horosonten så jag blir längre och längre.


 

Äntligen kan jag svänga in på Vallmovägen och där borta bakom traktorn bor vi, jag fick en pratstund med grannen som återupptagit upptagandet av häckens rötter.


Nu har jag ätit pytt i panna med ägg och tror att det blir kaffe o kaka till film på TV.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards