jans

Alla inlägg den 3 november 2016

Av Jan Sandström - 3 november 2016 09:23

Torsdag den 3/11


Igår gick jag en promenad mitt på dagen eller vid 2-tiden efter att ha pulat på och inte gjort något speciellt tidigare.

Det blev en sväng runt Västerslätt och Rödäng som jag gått så många gånger tidigare men nu var det snö på marken.


Kom hem och fortsatte att inte göra någonting, orken hade liksom försvunnit tidigare men efter lite datorpyssel, ljudbokslyssnande och filmtittande så blev det middag och den åt jag framför TVn.

Jag satte på en film på Netflix fast den var så dålig att jag inte ens vill nämna den, spolade förbi det mesta. Det slutade med att han var mördare och hade tre kvinnojuvuden i kylskåpet som han pratade med och en hund och en katt som pratade, Voices heter filmen.

Det blev en ny film och några barn som spårade upp delar till ett rymdskepp, lagom underrhållande att ligga och titta på med en stor kopp TE och en katt sovandes på magen. Earth to Echo heter den filmen.


Sedan blev det T4XI, den fjärde filmen om taxin i Marseille, en kul film så kvällen blev inte helt misslyckad.


Inger kom hem och jag gick ut på en promenad i kvällsmörkret, så mörkt det nu kan bli på kvällen inne i stan.

Den första runden blev 2,76 km och den här 2,69 km. Det är skönt att bara luffsa på med ljudboken i lurarna, benen går liksom av sig själva.


Anders hade varit borta på dagen och senare lånade han min cykel och försvann ut någonstans, ja se småbarn, de är svåra att ha koll på.


Jag gick isäng och fortsatte med ljudboken, en Homandeckare som nu heter Akilles häl.

Har sovit skapligt gott fast Gunnar envisas med att han ska ligga mellan mina ben men jag hade fönstret öppet så då slapp jag upp och öppna för han titt som tätt.


Vi vaknade vid åtta, Upp och duscha efter min kroppskoll som idag gav 5,4 mmol och vikten 79,7 kg.

Härligt att äntligen ha kommit under 80 kg.


Anders har tappat en tröja någonstans här på Västerslätt och hans blodsockermätare har han också slarvat bort, men det får han långa en av mig, den jag fick av han tidigare.

Men har du sett en mörkblå tröja efter vägarna så är det nog hans. Jag tror ha sa mörkblå.


Idag ska vi plocka ihop skräp igen och köra till återvinnigen på Klockarbäcken, sedan blir det väl ut till Anders i Stöcksjö.

Nu är det bara några dagar kvar innen han får ta över helt och fullt.


Efter tre idag ska vi åka ut dit och kolla.


Men först måste jag skaffa en adapter till släpvagnen, Anders har ju en 13-polig kontakt på sin bil och jag har 7 på släpen.

Tidigare hade jag tänkt montera 13 på den för då får man dit både dimljus och backljus.

AdapterkabelDet blir en sådan här jag köper från Biltema.


Eller så blir det en promenad ned till Clas Ohlson. Han tar 20:- mer men då får jag ju min promenad och kan köpa en liten grej till mitt Nexa-system jag sätter in.


Vädret är hyfsat, -1,7° utanför fönstret, mestadels klar himmel men det blåser en aning, snörena rör på sig.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-11-03 09:45:12

Temperatur: -0,7 °C
Lufttryck: 1025,6 hPa och Rising
Luftfuktighet: 89 %
Vindstyrka: 1,6 m/s från N,
i byarna 2,4 m/s
Kyleffekt: -2,8 °C
Inne hos oss. Temp: 20,2 °C Fukt: 36 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 1,5 mm
Månaden: 1,5 mm
Året: 335,4 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
0,1 °C
Klockan:
04:54
Temp - Max:
1,8 °C
Klockan:
12:31
Temp - Min:
-1,6 °C
Klockan:
08:17
Temp - Min:
-0,3 °C
Klockan:
07:29
Lufttryck - Max:
1025,8 hPa
Klockan:
09:17
Lufttryck - Max:
1025,5 hPa
Klockan:
23:31
Lufttryck - Min:
1024,9 hPa
Klockan:
02:23
Lufttryck - Min:
1022,4 hPa
Klockan:
03:55


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:34
Sol upp: 07:28
Sol ned: 15:16
Skymning: 16:10
Dagsljus: 09:36 tim:min
Dag längd: 07:48 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 20s less daylight tomorrow
Måne upp: 11:06
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 17:23


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så ska jag ladda upp en bild jag tog för en stund sedan och sen blir det kaffe i köket.

Anders har stuckit iväg ut för att jobba någonstans, är väl kock på något ställe.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards