jans

Alla inlägg den 13 november 2016

Av Jan Sandström - 13 november 2016 09:04

Söndag den 13/11 och Farsdag.


Dagens värden: 5,5 mmol och vikten 79,5 kg.


Igår började dagen med att Maria kom och hämtade bilen och det var en kall morgon.

Skönt att inte jag behövde ut och ränna. Jag nöjde mig med att fylla fröautomaterna.
Fick mejl från Klarna om en månadsfaktura, tydligen har de automatiskt börjat dela upp fakturor de får så att man ska måsta betala (var det) 29:- extra varje gång.
Så nu får man se upp med var företagen anlitar sin faktureringstjänst, helst betalar jag direkt vid köpen och det brukar bli billigast.


Det blev en promenad och rundan förbi VK och Bomvägen men den här gången gick jag så att säga bakvägen.

 

Det var nära att jag stötte på Inger borta vid snurren då hon cyklade hem från jobbet på timmar.

Vädret var soligt och fint men lite kallt.

  Men det blev sköna 2,7 km och gott med lite fika när jag kom hem.


Sedan tog jag itu med ljudböckerna, jag måste försöka få igång min DVD-spelare som är inbyggd i datorn.

Som vanligt strulade det när jag rippar skivor. När alla skivor är omgjorda till MP3 och jag flyttar dem så händer något.

Vissa filer från varje skiva flyttas tillbaks till ursprungliga rippkatalogerna eller så döps de om igen.

Kan det vara Windows Meia Player som ställer till det? Jag tror det.

Det är en tid sedan jag gjorde det här och jag glömmer bort mellan gångerna hur jag gjort. Men har eller har haft ett separat ripprogram. Jag vet inte om jag rensat bort för att frigöra utrymme.


Sedan passade jag på att se film medan jag bytte skivor men ingen speciellt bra film.


Inger kom hem igen och jag gick isäng med ljudboken, dock ingen katt i sängen den här kvällen.

Gunnar ville ut vid två men jag tror han kom in själv genom luckan. Sedan gick han ut en gång till för det har blivit varmare ute.

I övrigt har jag nog sovit ganska gott.


Idag har jag funderingar på att åka till väninnan Maria och fika eller om vi ska stämma träff nere på stan och fika ute på café.

Jag får se vad det blir, jag kanske stannar hemma och tar en vanlig promenadrunda någon gång under dagen eller senare i kväll.


Det jag måste göra är att skicka mejl till optikern om glasögonen, jag har provat igen men det fungerar bara inte med de nya glasögonen.


Just nu har jag -1,7° ute och det är ju rena blian, det ska bli +gradet till veckan med nederbörd i form av regn och det blir ju toppen för vägarna som fortfarande är kalla efter kylan vi haft.

Det är mulet och jag tror det är totalt vindstilla, snörena rör sig inte det minsta.

 

Snörena jag hängde upp för att fåglarna skulle se att det är ett fönster och inte krocka, men det verkar fungera för jag har inte sett någon fågelkrock sedan jag hängde upp dem.


Så här ser webbkamerabilden ut av trädgården.

 

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards