jans

Direktlänk till inlägg 8 mars 2017

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 8 mars 2017 09:58

Onsdag den 8/3


Dagens värden: 6,8??? mmol och vikten 77,8 kg.

Igår: 5,6 mmol och vikten 77,7 kg och jag gick 3,73 km.

VARFÖR detta höga värde idag, jag missade att ta direkt jag steg upp och duschade före, eljest har jag ingen förklaring till det för jag åt inget märkvärdigt igår utan det var en dag som alla andra men jag känner det som en flunsa i kroppen. Trött och slö och det har slagit lock för höger öra med tjutande tinnitus som följd.


Eljest inget märkvärdigt igår, gick en promenad och det blåste en snikall nordanvind som kändes när jag gick genom tunneln från Grisbacka ned till Rödäng. Det var som att gå i en vindtunnel.

 

Maria fick låna bilen och jag låg på soffan och sov när jag skulle se på TV.

Men kisse gillade det.


Jag åt middag, lite pytt i panna och sedan kom Inger hem och vi såg det inspelade avsnittet av Severin.

Gunnar sprang ut och in och jag gick isäng, frös och var inte så pigg men det var ju kväll och läggdags.

Hade hemsk värk i lederna, händer och knän främst, axlarna har blivit lite bättre men med ett par omgågar Voltaren somnade jag. (måste köpa mer men nu använder jag inte så mycket som tidigare)

Har sovit skapligt med drömmar, konstiga sådana och klockan 7 vaknade jag skapligt pigg men låg kvar med Gunnar mellan benen.


Gick direkt in och duschade och kom på att jag glömt kolla blodsockret OM det nu har någon betydelse för resultatet.

Men 6,8 har jag aldrig haft på evigheter. Eller kan det bero på en nyöppnad burk med teststickor.


Idag hade jag tänkt promenera till Biblioteket och lämna igen några böcker men nu vet jag inte om jag ids.

Går jag ut blir det kanske en kortare sväng på förmiddan och så kanske jag tar en runda i eftermiddag/kväll.


Fotade nyss fåglar här ute, Gulsparvarna har hittat igen min kärve.

 

Vet ni att de där vina julkorten man ser där röda domherrar sitter i kärven är bluff.

 

Domherrarna äter inte havrekornen i kärvarna.

 

Men det gör sig ju bra på julkorten.

 


Idag är det skitväder, det småsnöar och det verkar blåsa. Måste gå ut och fylla på jordnötter ser jag.

Just nu har jag -3,7° utanför fönstret och det är helmulet.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-03-08 10:15:10

Temperatur: -3,6 °C
Lufttryck: 1020,5 hPa och Falling
Luftfuktighet: 96 %
Vindstyrka: 1,9 m/s från NE,
i byarna 3,1 m/s
Kyleffekt: -6,5 °C
Inne hos oss. Temp: 21,6 °C Fukt: 29 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 3,0 mm
Året: 31,2 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-3,4 °C
Klockan:
08:33
Temp - Max:
-0,5 °C
Klockan:
10:07
Temp - Min:
-6,3 °C
Klockan:
00:21
Temp - Min:
-20,1 °C
Klockan:
05:55
Lufttryck - Max:
1029,1 hPa
Klockan:
00:09
Lufttryck - Max:
1039,7 hPa
Klockan:
07:10
Lufttryck - Min:
1020,5 hPa
Klockan:
09:53
Lufttryck - Min:
1028,8 hPa
Klockan:
23:59


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:35
Sol upp: 06:22
Sol ned: 17:19
Skymning: 18:07
Dagsljus: 12:32 tim:min
Dag längd: 10:57 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s more daylight tomorrow
Måne upp: 11:53
Månfas:
Waxing Gibbous
Moon
Måne ned: 04:44


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Nja det blåser inte så mycket men det beror väl på riktningen från NordOst att det drar in genom ventilen här och snörena utanför fönstret fladdrar på.


Så här ser det ut och jag ska gå och göra mer kaffe så kanske jag piggnar till en aning.

Blir bara så less på tjutandet i huvudet och TV-ljudet bara ekar men Time Team är intressant.

   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Söndag 28 april 08:56

Söndag den 28/4   Igår hade vi en skön dag här hemma men det blev även en liten promenad "ut på byn".   Vi gick över till Andra Chansen där Inger hittade ett par tröjor och en stor bit Vlieseline som hon köpte, jag hittade en fin klänning me...

Av Jan Sandström - Lördag 27 april 08:17

Lördag den 27/4   Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren. Satt i salongen med korsord och katt i knät. Satt här vid datorn och katt i knät. Satt och åt mat i köket utan katt i knät      En nästan helt normal dag i mitt liv hä...

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards