jans

Alla inlägg under april 2017

Av Jan Sandström - 1 april 2017 10:06

Lördag den 2/4


Idag tror jag t.o.m helvetet fryser till is.

   

Gunnar gör helt rätt i att ligga kvar på sängen.

 


Igår gick jag ned på stan och kikade in på en affär för att fråga någonting.

Fick rådet att ringa leverantören direkt och det gör jsg väl tids nog.


På väg hem blev jag sugen på något och gick förbi en mathusvagn där jag köpte mig en rullkebeb.

Satt ute på alatnen med Gunnar och Mirabell och åt klart.

 

Gunnar ligger på sin plats i blommrabatten.


Maria kom och vi hämtade upp Inger för att åka till Emil, Anna och Peter men på vägen köpte vi pizza.

En smarrigt god chokladtårta till kaffet satte säkert nytt rekord på mitt blodsocker men vad gör väl det.

   

   

Hem med Maria och vi hämtade upp kattern och en massa saker för att åka up till stugan.

Gunnar blev eld och lågor här och sprang direkt ut för att jaga möss, eller vad han skulle göra.

Men båda var också väldigt kelsjuka mellan gångerna utomhus.


Vi såg Burlesk på Netflix innan vi kröp isäng, då låg redan Mirabell och soc men blev bortkörd av Gunnar.

Ursäkta alla stavfel men det är så svårt att skriva på den här bärbara när det inte fungerar att stänga av pekplattan.

Ställde upp fönstret någre timmar så att kisse kunde gå ut själva och det gjorde de.


Jag har sovit skapligt och idag funderar vi på att ta oss ned till byastugan där det är paltfest.

Men det blir nog inte en promenad som jag först tänkt, det får bli bilen.

Om det går att köra på vägen.

 


Det snöar idag och ganska mycket.

Temperatur är det också idag.

 

Och så är det ju Lösdag den 1/4 idag.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards