jans

Direktlänk till inlägg 4 maj 2017

Sicken dag det blev.

Av Jan Sandström - 4 maj 2017 19:30

Först blev det en skön promenad ut på Änge och med ryggsäcken och termos med varmt vatten och en kaka.

Där satt jag och kikade på den där muren med hål som jag tror är till för fåglar men jag såg inget liv där.


Men fåglar fanns det, dock inga mängder. Jag har fler i min trädgård.

 

I mitten där borta är muren.

   


Idag hade det torkat upp så att jag kunde gå fram till den och kika mer.

 

Men det såg inte ut att ha varit något liv i något av hålen.

 

I ett hål låg en sten och någonting innanför men för högt för att jag skulle nå då jag gick närmare.

Så då fotade jag och zoomade in men inte blev jag klokare av det.

 

Det ser ut som en blommkruka.

Men storleken är ungefär 10 cm.

   


Jag gick hem och klädde mig för en tur på MC.

Upp till OKQ8 på Kronoparken där jag tankade och träffade Erik som också fyllde soppa i bilen och en glass i sig själv.


Iväg mot Vännäs men vid Kullavägen lade ljudboken av så jag körde av vägen och kopplade sladd till mobilen istället och så iväg västerut.

I Brännland svängde jag av mot Kassjö och Tavelsjö, fick stanna för tåget och då stannade jag för att släppa förbi bilkön bakom mig.


Efter ett tag dyckte jag att motorn lät konstigt, hårt på något sätt och då såg jag arr det var fullt med olja mellan benen och innan jag hann stanna var det olja upp till min GPS på styret. Det rann olja när jag stälde den på stödet.

 

Av med kåpan och såg direkt att påfyllningslocket inte satt på plats utan det låg på en kant där inne vid motorn.

Lite tur i oturen så jag ringde Erik och undrade om han var på jobbet eller inte, han var en bit bort mot Vännäs.

 

Det hade stänkt olja upp på toppboxen, det var olja ÖVERALLT.

 

Tur att jag hade en rulle toapapper i bagaget så det blev att torka och suga upp olja och stoppa pappret i en plastpåse.

Skickade ett SMS till Erik att han gärna fick köpa 2 liter olja till mig, det borde räcka och han skulle åka till Vännäs och köpa, det var närmast.

Det syns inte men bakhjulet var fullt av olja.

 

Jag satte mig med ljudboken i lurarna och tog ett korsord medan jag väntade på Erik som kom efter en stund.

Fick rulla en tratt av ett papper och det gick i 2 liter och skulle ha behövts lite till.

Nivålampan eller texten på skärmen om låg oljenivå tändes lite av och till då jag körde hem men såg efter vägen att vid järnvägsövergången hade jag läckt olja och i första kurvan efter E12 men sedan såg jag inget mer på vägen så det var nog där locket lossnade.

I Brännland svängde jag vänster och Erik höger och jag tog mig hem.

Men jag skulle ha haft ett par flaskor avfettning men nu orkar jag inte skaffa det i kväll, i morgon kanske och så tvätta hojen ren. På gräsmattan naturligtvis.

Jag gjorde lite middagsmat som jag åt ute med Gunnar i mitt knä.


Nu är jag bara trött så det får bli något på TV, klockan nio börjar ju Svarta änkorna. Black Widows heter den.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 14 maj 08:11

Tisdag den 14/5   Igår flyttade jag på grejor, bytte klinga på byggsågen och delade på tre st. 3 meter långa 2"x2" eller 45x45 som de nu heter. Då fick jag ribbor som jag sedan fräste kapsidornas kanter lite runda och d ska tas till Vindeln för...

Av Jan Sandström - Måndag 13 maj 07:48

Måndag   den 13/5   Igår hade vi en härlig försommardag med sol, värme och, en massa jobb ute. Även Alice var ute och när vi tog rast på altanen så kom hon, med en liten mus.         Men jag plockade i förrådet och carporten, svalan ha...

Av Jan Sandström - Söndag 12 maj 18:22

Alice hälsar och säger att den var så god och färskmat gillar hon, nu.       Men hon lyssnar inte på mig när jag sa att man inte ska leka med maten.     Men videoklippet får jag inte upp nu heller.Är det någon bloggare som lyckats lägg...

Av Jan Sandström - Söndag 12 maj 09:16

Söndag den 12/5   Vann rätt låt? Fanns det någon rätt låt? Jag har inget svar på någon av frågorna mer än att det mesta kändes som skit. Möjligen var Frankrike en hyfsad låt fast låtarna var det inte mycket fokus på utan mer skrik och skrän...

Av Jan Sandström - Lördag 11 maj 09:33

Lördag den 11/5   Nu har jag då rättat till några fel jag tidigare skrev. Igår så åkte vi snabbt in till Vindeln och först till Autoexperten eller Centrumrep i Vindeln. Egentligen stängt igår men jag fick komma in och prata, vi kom fram till ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards