jans

Direktlänk till inlägg 6 maj 2017

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 6 maj 2017 09:54

Lördag den 6/5


Igår vaknade jag, mycket konstigt.


Men efter frukost och bloggande åkte jag iväg till Söderslätt där jag köpte ett sågstativ till min Geringssåg.

Är less på att släpa med det mellan stan och stugan då det är otympligt och tungt.

Köpte öven två flaskor avfettning innan jag åkte till Anders och Signe i Stöcksjö för en pratstund och kolla på lite som han vill göra på hus och tomt.

Klättrade upp på taket och tog ned utsugen till kanimskorstenen, den som lever om så när det blåser.

Den visade sig ganska rostig så jag tycker det är lika bra att investera i en ny med kullager på axeln om det inte räcker med en kinahatt.


Åkte hem och det var sommarvarmt så jag bestämde mig för att börja byta däck på bilen, jag tog det i sakta mak och jäktade inte.

När det var gjort lastade jag snöslungan och skräp på släpvagnen då vi skulle till stugan senare.


Inger kom hem just som Anders och Signe kom förbi med mina solglasögon jag glömde men så skulle han hämta en del grejor som jag inte fått med mig tidigare.


Vi lastade bilen och kisse fick följa med hit och de trivs här verkar det som.

 

Gunnar gick direkt och började jaga möss och jag tror han fick några st.

Han satt där ute vid skräpgropen (där vi slänger ris och aska m.m.) mest hela kvällen och spanade och jagade.


Inger städade badtunnan och började fylla så smått och jag pysslade med lite annat. Vattenkranen ute har gått sönder så vi fick stänga med kranen inomhus. Det blir till att köpa en ny kran då jag inte kunde laga den. En nylontätning inni i kranen har fått sönder.

Middag åt vi ute på altanen och det var varmt och skönt.


Det blev kväll och jag gick isäng, var trött, hade värk och det blev inte mycket boklyssnande.

Gunnar och tidvis Mirabell har delat säng med oss men jag har sovit gott med fönstret öppet.


½9 steg vi upp och jag vägde 77,9 kg.


Idag blir det fortsätta fylla tunnan och jag ska försöka montera en Nexastyrning till lyktstolpen ute på tomten, har en sådan grej liggandes efter att ha plockat bort den hemma. Fast jag tog ju inte med några verktyg för eljobb.


Gunnar har varit ute och tittat på vad jag tror var en trana, han var ivrig på att gå ut då vi steg upp.

Mirabell satt ute på trappen ned till grillplatsen och tittade på flugsnapparna som var upprörd i björken ovanför men hon visade ingen jaktinstinkt.


Nu är båda inne och Gunnar sover pär på soffan.

 

Mirabell satt och tittade ut ett tag innan

   

hon bestämde sig för att ligga i mitt knä som hon brukar göra på morgonen även hemma i stan.

   


Nu har hon lagt sig på fåtöljen som hon inmutat som sin stol.

 


Ute har det blivit soligare och en temperatur på +7 grader.

Väderstationen sitter i stan och hittas på vår webbsida direkt http://sandstrom.vasterslatt.se/mob-vallmo15-weather.html eller till förstasidan.

 


Nu ska jag försöka återaktivera den här musplattan som sitter på datorn, Alt+F9 har en benägenhet att sluta fungera på de här Asus-datorerna och då måste man återinstallera, men först måste jag tydligen avinstallera något men jag vet inte vad.

Kanske enklast att tejpa en kartongbit över som jag kan vika bort då jag behöver och lägga på när jag skriver.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 14 maj 08:11

Tisdag den 14/5   Igår flyttade jag på grejor, bytte klinga på byggsågen och delade på tre st. 3 meter långa 2"x2" eller 45x45 som de nu heter. Då fick jag ribbor som jag sedan fräste kapsidornas kanter lite runda och d ska tas till Vindeln för...

Av Jan Sandström - Måndag 13 maj 07:48

Måndag   den 13/5   Igår hade vi en härlig försommardag med sol, värme och, en massa jobb ute. Även Alice var ute och när vi tog rast på altanen så kom hon, med en liten mus.         Men jag plockade i förrådet och carporten, svalan ha...

Av Jan Sandström - Söndag 12 maj 18:22

Alice hälsar och säger att den var så god och färskmat gillar hon, nu.       Men hon lyssnar inte på mig när jag sa att man inte ska leka med maten.     Men videoklippet får jag inte upp nu heller.Är det någon bloggare som lyckats lägg...

Av Jan Sandström - Söndag 12 maj 09:16

Söndag den 12/5   Vann rätt låt? Fanns det någon rätt låt? Jag har inget svar på någon av frågorna mer än att det mesta kändes som skit. Möjligen var Frankrike en hyfsad låt fast låtarna var det inte mycket fokus på utan mer skrik och skrän...

Av Jan Sandström - Lördag 11 maj 09:33

Lördag den 11/5   Nu har jag då rättat till några fel jag tidigare skrev. Igår så åkte vi snabbt in till Vindeln och först till Autoexperten eller Centrumrep i Vindeln. Egentligen stängt igår men jag fick komma in och prata, vi kom fram till ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards