jans

Alla inlägg den 11 oktober 2017

Av Jan Sandström - 11 oktober 2017 15:40

Men jag ångrar att vi började med stugbygget.

Det här är för stort projekt för mig.

Av Jan Sandström - 11 oktober 2017 08:54

Jag skrev ju häromåret eller är det två år sedan om Mannen som höll på att rasa akut och de sändes live därifrån.


Det har inte rasat ännu men nu är det nivå röd på skalan.

Har hevet farenivået på fjellet Mannen til «ekstrem» fare

Mer finns att läsa här och på flera andra sidor i de Norska medierna.


De har börjat pumpa upp vatten som de tror ska sätta igån raset för nu har de tröttnat på att vänta.


En skiss vrån VG ur det ser ut.

 



Av Jan Sandström - 11 oktober 2017 08:10

Onsdag den 11/10


Igår gick jag bara en kort promenad i duggregnetoch delade ut Ingers tackkort.

 


Mekanikern ringde från Carstedts och hon meddelade att jag fick hämta bilen. Jag ringde Taxi (Peter) och de var på väg ut så fort var de hos mig och jag fick skjuts till verkstan.

6066:- kostar lagningen men bromsarna käns bra.


Inger hade kommit hem och jag kopplade släpvagnen som jag surrat lasten på.

När allt var lasstat i bilen och Gunnar var i sin bur hittade vi bara inte Mirabell.

Vi sökte inne och ute, hon fanns ingenstans, efter 40-45 minuter kom hon strosande i hallen från rummet och sovrummet.

Var hon legat är en gåta.

Gunnar som vi släppt ut var lätt att få in i buren igen och vi kom iväg till stugan.


Här kollade vi bygget och det har läckt in en del vatten.

Mot norr hängde ensvacka med vatten som vi fick länsa innan det blev mat.


Sedan film på TV, E thriller eller vad den kallas, en CIA-agent som suddades ut ur systemet och jakten var igång med hans dotter i Belgien.

Skapligt bra film. Erased heter den och sändes på TV6 Igår 21:00 - 23:10

Sedan började jag se på Studie i brott SVT1 Igår 22:55 - 01:00 men orkade inte se klart utan gick isäng.

Jag har sovit dåligt inatt, haft värk i kroppen och det kan bero på salt, Blöta med skinka till iddag och jordnötter på kvällen blev för mycket.


Vaknade 6 och tog min medicin och då lät det som att det regnade ute, kunde inte somna om så 7 steg jag upp.

I morse vägde jag 75,6 kg.


Jag monterade en kamera i bygget så här är färska bilder från insidan.

 

Extragolvet och takplast med presenning där uppe. Det var där vattnet låg och läckte in.


 

Extragolvet och in till sovrummet.


 

Extragolvet.


 

Och utsidan.


Nu har Inger vaknat och vi ska straxt ut och jobba, Det kanske finns en chans att vi får upp taket idag och imorgon.

Vi får ju hjälp av Erik och Harry men jag skulle önskat att vi var fler men tacksam för den hjälp vi/jag får.

Det blir nog skönt med bad i tunnan senare i kväll för jag lär ha ont i kroppen.


Vädret verkar faktiskt lovande men mycket moln med lite blå himmel emellan.


+5,5 grad ute så det blir kläder på idag.

Väderstationen finns i stan på http://sandstrom.vasterslatt.se/ och direkt.


Så här ser det ut där uppe och ute.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards