jans

Alla inlägg den 31 oktober 2017

Av Jan Sandström - 31 oktober 2017 15:13

Vi köpte lite godis på ICA och åkte till ersboda efter att vi slängde skräpet.

Nu ser jag på tv och matinefilmen.

Sedan biltema innan vi åker hem.

Av Jan Sandström - 31 oktober 2017 10:01

Tisdag den 31/10


Ja då var det slut på oktober, fasiken vad tiden rusar iväg men det beror väl på åldern nu när jag blivit gammal.


Igår gick jag en längre promenad, längre för mig då och det blev drygt en halvmil, låter längre än 5 km.

 


Sedan blev det upp till katterna på Ersboda där jag satt en stund och gosade med Norton och igår kom även Bella fram till mig.

Det börjar väl bli ensamt utan lillhusse Emil i lägenheten.

Men när de sprang iväg och lekte för sig själva klädde jag på mig och åkte hem igen men först in till Preem där jag hämtade ut ett stort paket med 4 dubbade vinterdäck till Eriks och Ingers cyklar, kom hem lagom till matinéfilmen, kaffe och en smörgås.

Det var väl ingen höjdarfilm som sändes men jag somnade då inte heller. Filmen hette Sceningång.


Inger kom hem och jag tog in hennes cykel i garaget och bytte däck på den men jag orkade inte justera växlarna.

Det blev middag, uppstekt palt och så kom Erik förbi med en limtub och Cromecast han hade liggande, den ska jag ha på lilla TV:n vi fick av han och nu står i ett gästrum.


Det blev kväll och film i rummet, jag såg det nya avsnittet på Star Trek Discovery och efter det något annat innan jag gick isäng med min ljudbok.


Jag har sovit ganska gott inatt, det är ganska ovanligt men skönt.


Steg upp vid 8 och idag stannade vågen på 75,7 kg, nu får det bli smalkost ett ag frammåt men palten är ändå slut.


Inger är ledig så då har jag jobbardag, vi ska åka bort till återvinningen med skräp som samlats under sommaren.

Sedan blir det kattbesök på Ersboda och kanske får jag tid att se dagens film som är


När Bengt och Anders bytte hustrur på SVT1 HD Idag 14:15 - 15:50 och om filmen står det.

 

"Bengt Bengtsson och Anders Persson bor grannar på var sin gård i Sörmland. Med grannsämjan är det slut sedan Anders en gång sköt en hare på Bengts marker."

 

Medverkande är John Elfström och Sigge Fürst men även Rut Holm, Sigbrit Molin, Bengt Blomgren ochGustaf Lövås

 

Eljest så har jag satt den på inspelning men då är felet att jag inte kan texta den, det går att få fram text-TV men jag kan inte mixa bild och text i programmet jag spelar upp i. Så antingen se filmen utan text eller se texten utan bild.

 

Kanske får jag tid med en promenad och det kunde vara skönt då det just nu är fint (men kallt) väder.

Just nu -1,3°, sol och vindstilla utanför fönstret.

 

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-10-31 10:30:10

Temperatur: -0,3 °C
Lufttryck: 1013,2 hPa och Falling
Luftfuktighet: 85 %
Vindstyrka: 2,1 m/s från WNW,
i byarna 3,1 m/s
Kyleffekt: -2,9 °C
Inne hos oss. Temp: 21,9 °C Fukt: 35 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 88,8 mm
Året: 440,4 mm

 

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
0,2 °C
Klockan:
10:16
Temp - Max:
5,2 °C
Klockan:
12:43
Temp - Min:
-8,4 °C
Klockan:
06:16
Temp - Min:
-4,0 °C
Klockan:
23:52
Lufttryck - Max:
1014,3 hPa
Klockan:
01:04
Lufttryck - Max:
1014,8 hPa
Klockan:
19:33
Lufttryck - Min:
1013,0 hPa
Klockan:
08:20
Lufttryck - Min:
1004,8 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:25
Sol upp: 07:18
Sol ned: 15:27
Skymning: 16:19
Dagsljus: 09:54 tim:min
Dag längd: 08:09 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 21s less daylight tomorrow
Måne upp: 15:25
Månfas:
Waxing Gibbous
Moon
Måne ned: 00:44


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Det var kallt inatt så nu hade vi inget öppet fönster.

 

Så här ser det ut där ute och Igor har varit på besök men han nådde inte nötterna fast han har lång näbb.

Igår är en rysk nötkråka och sådana har vi många av här, alla ryssar heter ju Igor och han ville inte vara med på bild.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards