jans

Alla inlägg den 22 oktober 2017

Av Jan Sandström - 22 oktober 2017 08:46

Söndag den 22/10


Igår jobbade jag utomhus här i stugan hela dagen, eller kan jag säga att jag var inne i gäststugebygget.

Jag gick mest omkring och städade, plockade ihop skräp och överblivna isoleringsbitar som låg här och där men bistod även Erik och Harry som jobbade med att isolera och göra klart sista biten på taket ovanför loftet. Jag hämtade grejor och sågade brädor.

 

Nu behövs inte presenningen längre.


Men jag fick öven upp de frusna slangarna mellan badtunnan och sandfiltret och senare när arbetsdagen ansågs slut värmde vi upp badtunnan men som så ofta blev det för varmt och jag har ju stängt av vattnet ute.

Eljest kunde jag ju ha spolat i lite kallvatten. Så jag badade inte så länge men Harry trodde jag hade somnat där ute innan han kom in.


Vi började se lite TV men orkade inte utan det blev sängen redan vid 23-tiden.

En kort stund med ljudboken och Gunnar vid mina fötter innan jag somnade efter en ordentlig smörjning med Voltaren. Det blev flera insmörjningar av händer, höger axel, knän och stortåleder.


Vaknade mellan 3 och 4 av värk och så kom oro i huvudet, funderade på att stiga upp men det kändes jobbigt det också.

Tog min medicin klockan 6 och sedan somnade jag faktiskt om och vi låg till 8.

Då blev det brasa i kaminen och frukost, nu kom Harry upp för han låg ver här, inte lönt att köra hem till Vännäsby bara för att sova men Erik åte hem, han ska komma vid 10 idag och då ska takplåten upp.


Jag funderar på att göra nån bräda som kan lyfta upp plåtarna men jag kanske oroar mig i onädan. Det är ju små plåta fast ganska högt att lyfta upp dem, det är ju 14 plåtar som ska upp.


Jag ska fortsätta med ytterdörren som jag påbörjade med igår och så har jag tänkt att borra två hål för ventiler men upptäckte att jag kanske har hålsågen hemma så det får vara till senare tillfälle.

Det ska monteras brädor vid skarven som är på väggen mellan stora och lilla stugan.

Avloppet kan jag också börja med för det har jag grejor till.

Nog finns det jobb även för mig och jag lär nog inte hinna med hälften av det jag kanske tänkt göra.

Ska ju bidtå takläggarna också.


Det ska bli skapligt väder även idag även om det nyss kom lite snö för en stund sedan.

Några tiondelar över nollstrecket och jag vägde 74,6 kg.


Väderstationen och mycket mer hittar du på vår webbsida sandstrom.vasterslatt.se


Så här ser det ut där ute och nu ska jag göra mig en macka till innan det blir ut och jobba.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards