jans

Direktlänk till inlägg 2 mars 2018

En skön stugdag...

Av Jan Sandström - 2 mars 2018 17:25

...med jobb.


Pizza från ICA som vi åt ute med te och kaffe till.

     


Enda taket jag skottat lite från men vågade inte ta så mycket för då blir det obalans mellan sidorna, dessutom gungade det oroväckande då jag satte in spaden så det vår vara som det är.

 


Gäststugebygget är det bra att det ligger snö på för då trycks timmret ihop, helst skulle jag vilja gå lös med en gummiklubba på väggarna.

 


Det är en del snö i år men vi har haft värre, då barnen kunde åka pulka från taket.

 


En stubbsemla.

 


Solen tittade fram lite emellanåt och fast det var moln värmde den så att det blev lite takdropp.

 


Nu längtar jag till att få krypa ned i tunnan och ett varmt skönt bad.

 


Den är ganska mastig vår gammelgran och där får jag ordentliga väderpinnar  

 


En bit bortåt vägen plumsade vi ut i snön och sågade ned två långa smala björkar som släpades hem.

Här hemma delade jag upp i 80mm långa bitar som jag sågade ett snett jack i ena änden.


Nu ligger de på tork och sedan ska de sändas till STF Sylarnas fjällstation för jag tror inte det blir personlig leverans.

 

Det enda som oroar mig är att de ska spricka när de torkar. Och så naturligtvis ont i händerna av jobbet men lite får man väl offra för det goda.

Skulle skaffa en stämpel att bränna in att det är jag som gjort dem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards