jans

Direktlänk till inlägg 19 mars 2018

Det blåste igår.

Av Jan Sandström - 19 mars 2018 11:14

Efter att ha rensat bland en massa inspelade snuttar i stugornas kameror sparade jag några.

Nu väntar jag bara på att snön ska rasa från taket så att det går att sätta upp täckbrädor så att inte fåglarna tar sig in i isoleringen.

Men men den där snön på taket vill jag inte stå på en stege nedaför 4-5 meter upp.


Nu ska jag bara dricka upp kaffet innan jag klär på mig och tar en promenad, tror vägarna fortfarande är lite hårda efter nattens kyla.
 

 
 
Ingen bild

jammar

19 mars 2018 11:24

Åhh Lådan står kvar. Det var inte så mycket snö på taket. Nu ska det töa så den lär nog stå kvar? Ler..

Jan Sandström

20 mars 2018 09:49

Lite snö är det på taket, räknar man på att varje planka är 16-17 cm hög så har jag runt 36 till 50 cm på taket.
Perfekt för jag hoppas det trycker ihop plankorna ordentligt.
Nu kör jag tidvis även värme och avfuktare inne i stugan men bara då det är varmgrader ute för eljest fryser avfuktarens slang igen och det kan bli galet.
Vill inte heller köra värme då det är kallt ute för då kondenserar kanske fukten på väggarna.
Jag hoppas bara att kameran hinner filma då snön halkar ned vilken dag som helst så jag kan visa den i bloggen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Söndag 12 maj 18:22

Alice hälsar och säger att den var så god och färskmat gillar hon, nu.       Men hon lyssnar inte på mig när jag sa att man inte ska leka med maten.     Men videoklippet får jag inte upp nu heller.Är det någon bloggare som lyckats lägg...

Av Jan Sandström - Söndag 12 maj 09:16

Söndag den 12/5   Vann rätt låt? Fanns det någon rätt låt? Jag har inget svar på någon av frågorna mer än att det mesta kändes som skit. Möjligen var Frankrike en hyfsad låt fast låtarna var det inte mycket fokus på utan mer skrik och skrän...

Av Jan Sandström - Lördag 11 maj 09:33

Lördag den 11/5   Nu har jag då rättat till några fel jag tidigare skrev. Igår så åkte vi snabbt in till Vindeln och först till Autoexperten eller Centrumrep i Vindeln. Egentligen stängt igår men jag fick komma in och prata, vi kom fram till ...

Av Jan Sandström - Fredag 10 maj 22:08

Vi hade ytterdörren på glänt idag när vi satt på altanen med vårt fika.Då smet Alice ut. Eller det var liksom meningen att hon skulle få komma ut i vårsolen och hon gjorde några försök ut och så in igen. Men till slut kom hon ut och upp i mitt knä ...

Av Jan Sandström - Fredag 10 maj 12:26

Vi har varit in till Vindeln och till Autoexperten, tidigare Mekonomen verkstad.   Släpvagnsaxeln kunde de inte ta emot för när man sätter in nya bussningarna MÅSTE man ha ett specialverktyg och brotscha insidan till exakt passform till röret som...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards