jans

Direktlänk till inlägg 13 februari 2019

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 13 februari 2019 09:30

Onsdag den 13/2


Igår skrev jag om i gårdagens inlägg 

Andra planer idag. (fast läs igår)

Men kort blev det en promenad och så handla del till snöslungan som jag senare mekade med.


Det blev senare Solsidan och även Mandelmanns Gård tillsammans med Inger.

Senare såg jag 

Wrath of the Titans från 2012

En sån där film man kikar på medan man gör annat på mobilen.

Innan jag gick isäng kollade jag datorn och såg att de fått igång min hemsida så jag ropade hej innan jag kollat resten.

Det visar sig att det är gamla uppgifter från 2019-02-06 11:30:09 så väderuppgifterna är gamla och låsta.

Jag kommer inte åt sidan med ftp och väderdatorn kan alltså inte uppdatera.


När jag gick isäng hade jag ordentligt ont i händerna så det blev Alvedon och Voltaren innan det blev en stund på ljudboken.

 

Jag hade lite svårt att somna för värken och inte blev det bättre av att Gunnar hade vårkänslor, fast han ska vara kastrerad.

Han skulle ut titt som tätt och tur att han tar sig in själv så där har jag halverat väckningarna.

Men snart blir det öppet fönster.


Vid 7-tiden steg jag upp och straxt efteråt fick jag mess från Erik att jag skulle hämta han på Hartan.

Vi åkte till Ersboda och var där lite efter åtta och Erik skrev på papper för bilköp.

Nu kommer han att gå omkring i flera månader som barn gör dagarna före jul.   

Tillbaks med Erik till hans jobb och så hem, där höll Inger på att stiga upp.


Idag kanske jag kan montera utsugsfläkten fast å andra sidan, varför då, den behövs inte förrän senare i sommar då luften är fuktigare.

Nu har jag inga problem med fukt i duschen och allt fukt behövs här i huset. Fast jag kör luftfuktaren har jag bara 28% idag.

Jag behöver bara öppna toadörren så försvinner allt fukt därifrån.

Men luftrenaren ska jag försöka rengöra.

Inger vill ut och gå lite senare idag så mina planer lär inte gå i lås idag.


Matinéfilmen idag är

Revansch, One-Eyed Jacks (original title)

7.2 IMDb, 1961, Västern, USA, 141min - SVT1, Idag 14:20

Rio är en fruktad laglös man som nyligen släppts ut efter ett långt fängelsestraff. Det blir början på en skoningslös duell under Mexikos brännande sol, mellan två hänsysnlösa revolvermän.


Skotta snö behöver jag också göra innan det blir slask av allt för det ska bli varmgrader idag och imorgon och helgen.

Väderprognossidan från YR fungerar för den hämtar uppgifter externt.


Det är soligt och fint där ute, -4,0°

Ingen info från väderstationen men så här ser det ut.

     


Frågan är om jag ändå inte måste upp till stugan och ta bort kanten INNAN den fryser ihop.

Det verkar ha kommit mer snö där än här i stan. Det är nån grad kallare där också.

 

Men nu blir det i alla fall kaffe innan jag gör något mer.


 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards