jans

Direktlänk till inlägg 16 februari 2020

Godmorgon igen världen.

Av Jan Sandström - 16 februari 2020 10:41

Söndag den 16/2 och Inger jobbar.


Igår tog jag det lugnt här hemma, en vanlig dag alltså.

Men det blev lite tid här vid datorn, på soffan med Gunnar och naturligtvis kaffe.


Ärtsoppa som Inger kokat värmde jag till middag där jag såg på 007.

Först Moonraker och sedan Octopussy


Sängen med ljudboken och jag har sovit skapligt gott inatt så straxt före 7 var jag uppe igen.

Tog ju både en dos Alvedon och smorde ordentligt med Diklofenak, säkert överdos men jag fick sova.


I morse var Gunnar lite blöt när han kom in men tur att han kom då för nu har regnet vräkt ned samtidigt som det blåser.

Men han ligger och sover i sovrumsfönstret.


Det har varit problem med bloggplatsen på morgonen men nu verkar den vara igång igen efter att jag skrivit ett inlägg i min allternativa blogg på Blogger eller bloggspot som adressen går till

Men den är strulig och svårjobbad så jag har lagt ned den flera gånger.


Men idag blir det inte mycket gjort, inte utomhus i alla fall.

Jag har letat och sökt friskluftventiler och paxfläktar på nätet men det jag hittat har varit för dyrt.

Fåglarna där ute har i alla fall fått mat.


Nu har jag +2,5° utanför fönstret och det blåser.

Väderstationen visar 


och så här ser bilderna ut.

     


Det blir då ingen promenad idag.

       





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards