jans

Direktlänk till inlägg 20 mars 2020

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 20 mars 2020 08:17

Fredag den 20/2 2020

Fredag den 20/3 2020 ska det ju vara.   


Nu var jag ute och svamlade i det blå, det är ju MARS månad ju     

Är det här lika magiskt datum som det var den 2/2?


I alla fall var det till en början en fin dag igår med sol och...

Vi satt en hel del ute på altanen och jag läste, Gunnar låg på golvet och sov då han inte gick nån spaningsrunda.

Jag ledade igenom gamla hårddiskar jag har liggande här och hittade då en med en massa på, tror det är Marias gamla disk för det är foton från tiden då hon var i Kanada och skolmaterial från gymnasiet. De övriga var tomma förutom de två som inte ville starta.

Men några Morden i Midsomer hittade jag inte. Jag vet inte varför alla är puts väck.


Tids nog så kom messet om att jag hade paket att hämta, de två elradiatorerna som skulle till Stöcksjö.

Så iväg till Preem där jag blev väl mottagen, två killar bar till och med ut paketen till bilen och vädret hade slagit om, mulet och kallt, senare kom lite kornsnö när jag åkte hem från Stöcksjö.

Dom hade inga kunder och det var ganska lungt där, kanske var det den här virusen.

Körde till Stöcksjö där jag plockade upp och satte in elementen men jag iddes inte skruva fast dem på väggen utan tryckte bara dit fötterna så dom står på golvet.

Justerade termostaterna så att dom står ganska lika men ser nu att det blev lite kallt, bara 9° inne men det fungerar det också nu när det är vår och inte så kallt ute.


Hem och en stund på soffan, plock med ett och annat innan Inger kom från jobb och affären, hon cyklade förbi ICA och handlade lite.

Soppa med ägg till middag medan vi såg Sommaren med släkten, det blev tre avsnitt så nu är det två kvar som vi kan se i stugan.

Sedan såg jag 

Need for Speed (2014)

på Netflix bara för att ha nått att titta på, lagom underhållande innan det blev sängen och jag har sovit riktigt gott.


Ingen promenad igår men idag ska jag försöka komma mig ut en sväng trots trilskande högerknä.

Upp först halv åtta och ute skiner solen,

I eftermiddag ska jag till stugan och det blir en jobbarhelg i lillstugan så idag plocka ihop grejor och fördriva dagen som vanligt.


Fick just ett mess från en kompis om regler i denna virustid.

 

Det låter förståndigt och ska följas men husvagn är också roligt eller bara vara i stugan.


Ute har jag som jag sagt sol och -3,2° utanför fönstret men väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2020-03-20 08:45:09

Temperatur: -2,0 °C
Lufttryck: 1038,5 hPa och Rising
Luftfuktighet: 22 %
Vindstyrka: 2,4 m/s från WNW,
i byarna 3,4 m/s
Kyleffekt: -5,3 °C
Inne hos oss. Temp: 21,1 °C Fukt: 32 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 15,6 mm
Året: 130,8 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-1,5 °C
Klockan:
08:24
Temp - Max:
11,2 °C
Klockan:
12:17
Temp - Min:
-8,6 °C
Klockan:
05:45
Temp - Min:
-5,5 °C
Klockan:
02:21
Lufttryck - Max:
1038,8 hPa
Klockan:
08:33
Lufttryck - Max:
1033,9 hPa
Klockan:
23:56
Lufttryck - Min:
1033,7 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1012,4 hPa
Klockan:
00:10


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:52
Sol upp: 05:39
Sol ned: 17:56
Skymning: 18:43
Dagsljus: 13:51 tim:min
Dag längd: 12:17 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s more daylight tomorrow
Måne upp: 06:16
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 12:04


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


Så här set himlen ut.

 


Trädgården.

 

 

och lillstugan.

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Lördag 27 april 08:17

Lördag den 27/4   Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren. Satt i salongen med korsord och katt i knät. Satt här vid datorn och katt i knät. Satt och åt mat i köket utan katt i knät      En nästan helt normal dag i mitt liv hä...

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards