jans

Alla inlägg den 18 september 2012

Av Jan Sandström - 18 september 2012 12:35

Vore jag inte så van att ha tinnitus skulle man nog ha blivit galen för länge sedan.

Det tjuter i vänsterörat och det ekar av minsta lilla ljud, radion låter eländigt och jag har ont i högra handens fingrar.

Men som sagt jag är ganska van vid sådant vid det här laget.

Värst är nog att när Erik kommer hem vill han ha med mig till lägenheten och borra gardinfästen.

Hur 17 ska jag lyckas komma ifrån det.


Det är således en ganska jobbig dag idag, men det kommer ju en dag i morgon också att se fram emot.

Av Jan Sandström - 18 september 2012 09:33

Det är växlande väder nu, igår regn och blåst, idag skapligt fint men i morgon väntas regn igen och så har det varit en tid.

Vi började sitta ute med frukosten men det är en aning råfuktigt ute på morgonen så det var inte så skönt som det syntes inifrån.

Med andra ord DET ÄR HÖST.


Igår mådde jag inte alls bra, drogs med huvudvärk och småont i kroppen. Idag har jag hemsk tinnitus i vänster öra och det har nästan slagit lock.

Ordentligt ont i händerna (och knäna) har jag också. Jag misstänker skarpt att det är någon virus i kroppen, symptomen tyder på det.


Erik är på väg ut, igår besökte vi hans nya lägenhet och mätte upp fönster och väggar och senare åkta han och Maria iväg och köpte mörkläggningsgardiner.

Jag klagade på han för vad är det för vits att skaffa en lägenhet på översta våningen med härlig utsikt och sedan hänga upp mörkläggningsgardiner för fönstren   


Men att få igång projektorn för att se film är det viktigaste nästefter Internet.

 

En dator och nätverkssladd, sedan är Erik nöjd i lägenheten   


Men visst är det skaplig utsikt även om jag hellre befinner mig på marknivå.

 

Det är vår lilla gröna bil nere i högra hörnet.

Men jag tycker inte om det där med SMS-betalning för gästparkeringen.

Det borde gå att lösa som hos kusinen i Eskilstuna där de slår på regnummret och ser var ägaren bor, är det i området så lappas bilen.

Bara dem som kommer utifrån får stå gratis på gästparkeringen.

Men då tjänar dem ju intet på platserna.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards