jans

Alla inlägg den 17 september 2012

Av Jan Sandström - 17 september 2012 12:59

Koskelas reklam på lokaltidningarnas sidor är irriterande.

Då menar jag den reklam en klinik som opererar ögon med laser eller vad det är och som ligger före alla filmsnuttar VK och VF lagt upp, ibland är reklamen längre än själva filmklipper så jag har konsekvent slutat se på dessa filmer.

Tidigare stängde jag av ljudet men nu skippar jag allt vad videoklipp är på tidningssidor.

För övrigt tycker jag tidningarna blivit rent dåliga, jag vet inte vad som hänt med journalistiken i dagstidningarna men jag blir bara irriterad.

Dem försöker så gott som alltid vara roliga i rubriksättningen, nyheter tas från andra tidningar och ofta försvinner relevant data så att det passar deras stil och vinkling.

Att försöka komentera notiser är många gånger meningslöst OM man inte skriver det tidningen vill höra.

All form av kritik försvinner.


Sist var det något om en tillvaratagen katt som stal mat.

Det kommenterades villt om kattskit i sandlådor och på tomten som folk fick plocka bort.

Tre gånger försökte jag få in en kommentar om att det kan vara igelkottens avföring man hittar på gräsmattan.

Men ingen av dem kom med av någon outgrundlig anledning.

Igelkottens lurkar ser ut som kattskit men ligger ovanpå gräsmatta och där den nu gjort sitt behov, katter gräver ned det de gör och där det går att krafsa över den.


Ibland tror jag att vissa journalister tar bort inlägg från vissa personer.

Jag har skickat in kommentarer under ett namn och e-adress men inläggen stryks.

Då har jag skickat in exakt samma text under annat namn och e-post men då är det plötsligt godkänt.

Eller om man väntar några timmar så kan det också gå fint att få in kommentaren.

Hur tolkar man en sådan grej?


vk.se hade en artikel om en 10-åring som mördat ett spädbarn (i USA naturligtvis) men där hade tidningen tagit artikeln från en Stockholmstidning OCH strukit vissa data som att dottern var sjuk och mamman lade spädbarnet som de var barnvakt till i dotterns sovrum.

Den arikeln tror jag försvann från VK, kanske efter påpekande om att tidningen strukit relevant fakta, för jag har inte hittat igen den när jag nu sökt efter den.


Nä tidningar, ni får ta och bättra er om ni ska ha kvar era läsare.

 

Av Jan Sandström - 17 september 2012 10:38

Idag är din riktiga födelsedag.

Minns hur vi åkte in mitt i natten och jag hade med fika och satte mig tillrätta i väntrummet med en stor trave tidningar.

Inte blev det något av det ena eller andra, sköterskan kom och sa att det var dags och jag skulle komma.

Tror inte jag hunnit öppna en enda tidskrift än mindre fika.

Klockan 03:18 förändrades våra liv och mycket vatten har runnit under broarna sedan dess.


30 år har gått och tänk vad många vänner Tomas har fått under åren.


Det jag reagerade på är vad ungdomarna var så finklädda.


Lägger upp några bilder från kalaset men få personer.

Jag är väldigt restriktig på att lägga ut personer på nätet.

   

Lammet grillades helt och där lyckades kockarna nästan helt och hållet, vissa bitar fick bättras på i stekpannan.

Tror Anders och Mike höll på över 5 timmar.


 

Vi hade problem med ljudet och det visade sig att sladden från dator till förstärkaren hade skarvats, någon som inte visste hur det fungerade hade helt enkelt snurrat ihop både ledare och skärmen med tejp runt så inte undra på att det lät dåligt.

Kanske mer förunderligt att det överhuvudtaget lät något.

Så där fick jag rycka in och lämna ett bidrag till festen men ljudet var ändå otroligt dåligt men inget jag lade ned mer arbete på.


Baren bestod av olika vodkaflaskor där var och en fick göra sin egen drink efter recept som låg framför rätt flaska.

Tydligen var det märket Absolut med olika kryddningar som erbjöds.

Jag drack mina egna drinkar, apelsinjuice, läsk och jordgubbar.


 

Lammköttet till vänster och olika pastasallader och annat gott bjöds det på.

Inger bjöd på hembakat bröd som det inte blev något över av.


 

Tårtan som föreställde ett chackbräde tillverkad av för mig två okända flickor.

Vilket arbete och den var fantastiskt god, smakade som en tårta ska göra.


 

Tomas hade just fått motta sin stora precent via ett USB-minne, 48 flaskor wiskey i ett eget fat där den är klar om 10 år kanske.

Så på hans 40-årskalas kanske vi får smaka på den.

Där kunde han inte hålla ögonen riktigt torra.

Tidigare flickvännen Anna tror jag blev lika nöjd.

Undrar när det ska bli ett riktigt par av de två, jag hoppas det inte dröjer så länge, Anna är en så fin tjej.


Det är visst en annan kille emellan dem, som Tomas inte tål, Melker heter han, fyra ben, nos och svans och jag vet inte så här direkt vilken ras han är av men mysig fast han är en hund.

Det kan finnas annat som är mellan dem som bara dem har att göra med, det är ju deras liv det handlar om.


Så GRATTIS lillpojken, nu tror jag att du blivit stor.

Fast i en förälders ögon är barn alltid barn hur gamla dem än blir men vi är stolta över er.


Av Jan Sandström - 17 september 2012 00:15

Grattis Tomas 30 år idag

 

den 17 september

 

Länk till din sida

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards