jans

Direktlänk till inlägg 17 september 2012

Grattis Tomas

Av Jan Sandström - 17 september 2012 10:38

Idag är din riktiga födelsedag.

Minns hur vi åkte in mitt i natten och jag hade med fika och satte mig tillrätta i väntrummet med en stor trave tidningar.

Inte blev det något av det ena eller andra, sköterskan kom och sa att det var dags och jag skulle komma.

Tror inte jag hunnit öppna en enda tidskrift än mindre fika.

Klockan 03:18 förändrades våra liv och mycket vatten har runnit under broarna sedan dess.


30 år har gått och tänk vad många vänner Tomas har fått under åren.


Det jag reagerade på är vad ungdomarna var så finklädda.


Lägger upp några bilder från kalaset men få personer.

Jag är väldigt restriktig på att lägga ut personer på nätet.

   

Lammet grillades helt och där lyckades kockarna nästan helt och hållet, vissa bitar fick bättras på i stekpannan.

Tror Anders och Mike höll på över 5 timmar.


 

Vi hade problem med ljudet och det visade sig att sladden från dator till förstärkaren hade skarvats, någon som inte visste hur det fungerade hade helt enkelt snurrat ihop både ledare och skärmen med tejp runt så inte undra på att det lät dåligt.

Kanske mer förunderligt att det överhuvudtaget lät något.

Så där fick jag rycka in och lämna ett bidrag till festen men ljudet var ändå otroligt dåligt men inget jag lade ned mer arbete på.


Baren bestod av olika vodkaflaskor där var och en fick göra sin egen drink efter recept som låg framför rätt flaska.

Tydligen var det märket Absolut med olika kryddningar som erbjöds.

Jag drack mina egna drinkar, apelsinjuice, läsk och jordgubbar.


 

Lammköttet till vänster och olika pastasallader och annat gott bjöds det på.

Inger bjöd på hembakat bröd som det inte blev något över av.


 

Tårtan som föreställde ett chackbräde tillverkad av för mig två okända flickor.

Vilket arbete och den var fantastiskt god, smakade som en tårta ska göra.


 

Tomas hade just fått motta sin stora precent via ett USB-minne, 48 flaskor wiskey i ett eget fat där den är klar om 10 år kanske.

Så på hans 40-årskalas kanske vi får smaka på den.

Där kunde han inte hålla ögonen riktigt torra.

Tidigare flickvännen Anna tror jag blev lika nöjd.

Undrar när det ska bli ett riktigt par av de två, jag hoppas det inte dröjer så länge, Anna är en så fin tjej.


Det är visst en annan kille emellan dem, som Tomas inte tål, Melker heter han, fyra ben, nos och svans och jag vet inte så här direkt vilken ras han är av men mysig fast han är en hund.

Det kan finnas annat som är mellan dem som bara dem har att göra med, det är ju deras liv det handlar om.


Så GRATTIS lillpojken, nu tror jag att du blivit stor.

Fast i en förälders ögon är barn alltid barn hur gamla dem än blir men vi är stolta över er.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Måndag 13 maj 07:48

Måndag   den 13/5   Igår hade vi en härlig försommardag med sol, värme och, en massa jobb ute. Även Alice var ute och när vi tog rast på altanen så kom hon, med en liten mus.         Men jag plockade i förrådet och carporten, svalan ha...

Av Jan Sandström - Söndag 12 maj 18:22

Alice hälsar och säger att den var så god och färskmat gillar hon, nu.       Men hon lyssnar inte på mig när jag sa att man inte ska leka med maten.     Men videoklippet får jag inte upp nu heller.Är det någon bloggare som lyckats lägg...

Av Jan Sandström - Söndag 12 maj 09:16

Söndag den 12/5   Vann rätt låt? Fanns det någon rätt låt? Jag har inget svar på någon av frågorna mer än att det mesta kändes som skit. Möjligen var Frankrike en hyfsad låt fast låtarna var det inte mycket fokus på utan mer skrik och skrän...

Av Jan Sandström - Lördag 11 maj 09:33

Lördag den 11/5   Nu har jag då rättat till några fel jag tidigare skrev. Igår så åkte vi snabbt in till Vindeln och först till Autoexperten eller Centrumrep i Vindeln. Egentligen stängt igår men jag fick komma in och prata, vi kom fram till ...

Av Jan Sandström - Fredag 10 maj 22:08

Vi hade ytterdörren på glänt idag när vi satt på altanen med vårt fika.Då smet Alice ut. Eller det var liksom meningen att hon skulle få komma ut i vårsolen och hon gjorde några försök ut och så in igen. Men till slut kom hon ut och upp i mitt knä ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards