jans

Direktlänk till inlägg 13 mars 2013

Snart blir det i alla fall film

Av Jan Sandström - 13 mars 2013 13:48

Matiné: 14:25--16:05 Född igår - SVT1

(Born Yesterday) Amerikansk långfilm från 1950. Affärsmannen Harry Brock är en uppkomling som försöker passa in i sin nya samhällsklass. Han skäms över sin blonda fästmö Billies obildade sätt och anställer därför en man som ska ge henne lite finess. Regi: George Cukor. I rollerna: Judy Holliday, Broderick Crawford, William Holden, Howard St. John, Frank Otto, m.fl 4:3-format

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 31 maj 07:41

Fredag den 31/5   Igår blev det en hel del gjort men inte jobb på egen hand.   Jag vet inte om jag ska tro på väderstationen alla gånger. Hoppas då att den har helt fel men lite regn borde vi få.     Igår så kom då inte en droppe och d...

Av Jan Sandström - Torsdag 30 maj 19:58

Men ändå är jag nöjd med dagen då vi flyttat virke och börjar riva i förrådet.     Men så skulle vi stänga dörröppningen så att inte svalorna slyger in och bygger bo.   Det va rdå det hände.   Ja du fattar.           Så nu n...

Av Jan Sandström - Torsdag 30 maj 07:53

Torsdag den 30/5   Igår åkte jag med lånebilen in till Vindeln, men min bil var inte klar utan det skulle kanske ta nån timme till, eller två.     Körde till Bygma och fick tak på undertaksplast, den rullas ut ovanpå takstolarna under plåttake...

Av Jan Sandström - Onsdag 29 maj 07:26

Onsdag den 29/5   Igår åkte vi in till Vindeln men jag fick ganska direkt åka tillbaks till stugan då Inger glömde det viktigaste hon skulle ha med och det stod kvar på köksbordet, då är det skönt att det ändå bara är 2 mil enkel väg och vädret f...

Av Jan Sandström - Tisdag 28 maj 08:22

Tisdag den 28/5   Igår, jo jag mätte lite på placeringen av avloppet.   Sågade brädspill i mindre spillbitar. Sådant som går att elda i badtunnan. Tunnans vatten fick en klortablett. Rev lite mer i varmförrådet  och fick ned några fler ma...

Presentation


Jag och Inger på trappan till fågelnästet på Granö Beckasin där vi firade 45-årig bröllopsdag 26/5 2024

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards