jans

Alla inlägg under juli 2013

Av Jan Sandström - 7 juli 2013 11:57

Det tog det for mig att få dit brädbiten vid diskbänken.

Då far jag kanske upp bitarna som fattats hemma i köket vid spisen ;-)

Av Jan Sandström - 7 juli 2013 08:50

Jo att jag blev tvungen att kolla på datorn vilken dag det är, det är säkert ett förstadium till senilitet   

Det är skönt men även lite småkyligt här ute, tempen visade på 16-17 någonting men det fläktar tidvis lite väl mycket, men ohyran håller sig borta.

Solen skyms bakom några grantoppar så jag får väl klättra upp och kapa några meter ;-)


Det va skönt att bada igår men som vanligt hittar jag idéer, nå ska jag konstruera en sug som flyter på vattenytan.

Jag kunde ju inte bygga ett bräddavlopp för sjunker vattenytan så suger pumpen luft och det går ju inte.

Men med en slang någon cm. från utsuget så kan jag ha den övre änden i vattenytan, föroreningar sugs in och vidare men inte luft.

Problemet är att fästa slangen vid utsuget på ett sätt att det går att ta bort på ett enkelt sätt när man t.ex är många i badet.


Småfåglar är jag ju förtjust i och igår trippade en sädesärla på gräsmattan för att bara kasta sig upp i luften någon dm. och hugga en insekt.

Men den är vacker sädesärlan, alla fåglar är vackra på sitt sätt.

 

vacker är även gräsmattan som Inger inte tänker klippa, inte den här delen.

 

Jag ska bara ta bort lastpallen och Anders pilbågsställ som står mitt bland blommorna.


Nä nu ska jga kila bort till fejsbook och kolla på vad som hänt där.


Godmorgon


PS

Nu börjar solen komma fram till mig också, Inger har haft sol på sig ett tag. Men då lär det bli för varmt istället.


Gomorron.

Av Jan Sandström - 6 juli 2013 20:11

Det blev pizza gräddad på en stenplatta över grillen och nu när barnen åkt hem ska vi ta ett dopp i tunnan.

Av Jan Sandström - 6 juli 2013 13:05

Sill o potatis med kokt ägg.
Nu tror jag att det blir siesta i det fina vädret.

Av Jan Sandström - 6 juli 2013 08:57

Man har ju hört talas om de tre P:na


Men K?   


Jo det ska jag berätta att det är

Kaffe, Kaka och    


Kaffe har jag fått med smörgåsar, men ska gå och hämta påtår.

Kanske tar jag med en kaka så då återstår det sista, men det får jag nog vänta på så att vi inte blir tagna på sängen av barnen, så att säga.


Jag hade tänkt senarelägga det här inlägget men då stämmer det inte med påtåren.


Godmorgon alla vänner och ovänner.


Av Jan Sandström - 6 juli 2013 08:47

Nu sitter vi här igen ute och fikar, det va 13,8 grader men blåser en nordvästvind så vi har i stort sett lä här men det susar så skönt i träden.

Tyvärr har fågelsången tystnat, man kan höra någon enstaka fågel kvittra ute i skogen.


Men visst är det synd och skam att klippa gräsmattan när den ser ut så här.

 

Men Inger brukar inte klippa allt utan lämna stora delar med blomsteröar.


Idag ska vi, göra någonting.

Några av barnen ska komma upp men hur många får vi se när de kommer.


Frågan är vem som ska stanna hemma och vara kattvakt   


Jag återkommer om en stund med ett inlägg till rörande de tre K:na

Av Jan Sandström - 5 juli 2013 21:22

Nu sitter vi här på altan efter att ha ätit i Tavelsjö.

Tack för maten P-G, det va gott.

Vi hann till Hundsjön innen det började regna och nu smattrar det så skönt på plasttaket.

Jag ska bara dricka kaffet innen jag går isäng med ljudboken, håller på med en ny bok nu, Gula hästen av Agatha Christie.

Men jag glmöde mina papperböcker jag håller på med, en om porrens historia och den andra en Kulla-Gulla, den heter Blomstergården.

Det va Inger som lånade tre böcker om Kulla-Gulla och det är lagom tung läsning som jag började med när det strulade som värst för mig.


Nä snart natti, det är en ny dag i morgon.

Av Jan Sandström - 5 juli 2013 13:37

Strul med Björn Skifs, borde passa mig perfekt.

 

Jag har lyckats få tillbaks en massa bilder, men nur många jag inte fått tillbaks vet jag inte.

Däremot en hel del skräp och många bilder finns i flera kopior så jag har fått välja och rensa.

Många bilder som är flera år gamla fanns kvar på kortet.

 

Tänkte bränna en skiva till Pitkänen som var med till Vindeln, en DVD då det var många bilder men nu lyckas jag inte med det heller.

Ska se om jag har något passande USB-minne att ge bort för det bör fungera.

 

Skönt att ha fått tillbaks bilder och hittat rätt på reservnyckeln till hojen.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards