jans

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2013

Det regnar och blåser.

Av Jan Sandström - 17 augusti 2013 09:04

Härligt väder, för då kan man inte göra så mycket utomhus i alla fall.

Jag sitter i lä under tak ute på norra sidan av huset, det är ganska skönt och Gunnar (katten) kom hem mellan två skurar och nu ligger han och sover på en stol här ute.

Inger är inne och bakar någonting.

Mirabell störde Maria med ett evigt jamande så hon blev utslängd från hennes rum men här blev hon nyfiken på kaninen, då fick fåglarna syn på henne i en springa under deras burtäcke.

Så då fick de frispel och började skrika och flaxa omkring så katten blev rent förskräckt.

Jag fick tända lyset och stänga gallerdörren, med Mirabell utanför.

Konstigt men med Gunnar reagerar de inte alls så så visst känner de att han inte är något hot mot dem.


Påtåren snart slut och jag ska snart väcka husdjuren på riktigt med den dagliga tillsynen, ge dem mat och nytt vatten samt se till att de har det bra.

Nu blev det en paniköppning av burarna så de fick komma ut.


Sedan väntar nog en massa göromål inne i kontoret, sådant som släpat efter i sommar och sådant som ska tillbaks efter fönsterbytet, sladdar ska fästas fast och en massa sådant.

Sysslolös blir man nog aldrig här hemma och inte heller i stugan.

Jag undrar om de får eld i badtunnan och OM det lockar med bad när det är sånt här väder.

Vet i alla fall att jag skulle gärna krypa ned i varmt skönt vatten.


Dagens soduko är klart (ett av den supersvåra typen) och även dagens anagramkorsord har jag gjort.

Väderstationen visar:

Temperatur: 16,4 °C
Lufttryck: 1010,4 mb och Falling
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 7,4 m/s från SE, i byarna 9,5 m/s
Beaufort F4
Kyleffekt: 15,1 °C

Vindmätaren visar:

och vinddiagrammet:

Allt från vår webbsida på adress http://sandstrom.vasterslatt.se/vallmo15-weather.html

Den sidan uppdateras var 15:e minut dygnet runt ifall den datorn är igång, ibland kan den stå still.


Nä nu får jag sluta surra och göra något nyttigt, tretår kanske     

Nu blåser det rent förjäkligt i björkarna, kul.


Godmorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards