jans

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2013

Godmorgon.

Av Jan Sandström - 29 augusti 2013 08:39

Torsdag den 29/8


+10,7° pår på altan och väderstationen säger

Temperatur: 11,4 °C
Lufttryck: 1020,6 mb och Steady
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 79 %
Vindstyrka: 2,7 m/s från NW, i byarna 3,7 m/s
Beaufort F3
Kyleffekt: 10,3 °C

så det var lite friskt att inte fukosten där ute.

Inger sitter fortfarande kvar en stund.

   

Men när solen lyser in i vrån blir det ganska skönr och nu när det blåser en nordvästvind så sitter vi i lä där.


I kväll hoppas vi på fint väder för då har Inger sin årliga fest för jobbet.

20 "tanter" kommer och ska äta här hos oss så då brukar jag hålla mig lite i skymmundan   


I går började jag rita på trädgårdsbordet Anders ska ha, han har fått tag på ett antal grova fina golvplankor och bordet blir 270 cm. långt och ungefär 95 cm. brett.

Men det är inte bestämt om vi ska göra fasta bänkar typ rastplatsbord eller fristående.

Det lutar åt fasta bänkar, dels blir det tyngre och inte så lätt att bära bort men även lättare att bygga.


Synd att han inte fick tag på några extra plankor att bygga stativet av men nu får det bli nytt virke till det.


Det ska bli kul för jag har blivit småtaggad på det här att snickra, eller snickra har jag alltid gillar men en tig inte haft lust eller ork, orken är det även nu lite si och så med men tar man bara lite i sänder och använder maskinerna så går det hyfsat.


Nä nu gör jag påtår och går ut till Inger igen och tar itu med dagens sudoku.


Godmorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards