jans

Direktlänk till inlägg 6 juni 2014

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 6 juni 2014 09:00

Fredag den 6 juni och vår nationaldag.


Grattis Elin och Simon till dottern, grattis Jerry och Eva som blev morföräldrar än en gång.


Igår, vilken dag, varmt som bara den men skönt att ha badtunnan och jag tog mig två bad utan att koka upp vattnet före, det höll ändå 30 grader i vattnet.


Getingstungen blev jag också, under foten bakom mittentån (men nu känns det bra) och så skulle jag hjälpa Inger bära brädor, jag gick baklänges då ramlade jag omkull över pilbågsstället så jag stöp i backen med en smäll.


Jag fick på takpappen på pumphuset

 

och det var i grevens tid som man säger för på kvällen kom ett hiskeligt åskväder.

Innan skådespelet började värmde vi mat i micron och sedan blev det te och kaffe under åskandet.

 

Bilden ovan tog jag före det brakade lös men sedan gick åskan runt omkring oss med blixtrande och muller.

Just som jag tittade söderut över trädgårdsstoarna så jag två kraftiga blixtar tätt på varandra och knallarna kom nästan direkt, blixtarna gick ned just bakom skogskanten och dit är det 300-350 meter.

Då blev man nästan lite småskraj. Sedan kom ett häftigt regn med hagel så jag befarade att altantaket skulle gå sönder. Haglen var runt 1 cm stora.


Efteråt gick jag runt och besiktade skadorna vi fått och de av Inger nymålade brädorna mådde inte bra av nederbörden.

 

det blir till att måla på ett varv till.


Inatt sov jag illa, svårt att somna och när jag gjrde det så vaknade jag efter en kvart tjugo minuter av värk och jag känner att fingrarna inte vill skriva värst mycket mer just nu.

Men tha shov must go on.


Idag är det Sveriges nationaldag med firande överallt och vi kanske åker in till Vindeln och kikar lite.

Jag ska ändå ta det lugnt idag.


Vädret är strålande fint just nu men med lite soldis men med 17-18 grader då vi gick ut för ett tag sedan, nu håller det på att bli för varmt här på frukostplatsen men det fläktar lite skönt.

I morse när jag tog medicin vid 6-tiden såg jag tranor borta vid skogskanten.

Jag tog några snabba bilder genom fönstret som delvis var immigt så det är kanske därför skärpan blev lite dålig och så max zoom som kanske inverkade.

   


Med det säger jag Godmorgon världen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 16 maj 07:56

Torsdag den 16/5   Igår åkte Inger in till Vindeln och jag stannade här med kisse. Kånkade och bar, drog på lilla kärran mellan förråden och fick undan lite. Letade en planslip jag har men inte hittade, tänkte till slut att den kanske var hem...

Av Jan Sandström - Onsdag 15 maj 08:58

Onsdag den 15/5   Igår åkte vi till Vindeln, släpvagnen var med och på den listerna till kattnätet på balkongen. Inger skulle gå på en aktivitet hon är med i och jag tänkte börja med golvet på balkongen. Men först förbi Coop där vi handlade l...

Av Jan Sandström - Tisdag 14 maj 08:11

Tisdag den 14/5   Igår flyttade jag på grejor, bytte klinga på byggsågen och delade på tre st. 3 meter långa 2"x2" eller 45x45 som de nu heter. Då fick jag ribbor som jag sedan fräste kapsidornas kanter lite runda och d ska tas till Vindeln för...

Av Jan Sandström - Måndag 13 maj 07:48

Måndag   den 13/5   Igår hade vi en härlig försommardag med sol, värme och, en massa jobb ute. Även Alice var ute och när vi tog rast på altanen så kom hon, med en liten mus.         Men jag plockade i förrådet och carporten, svalan ha...

Av Jan Sandström - Söndag 12 maj 18:22

Alice hälsar och säger att den var så god och färskmat gillar hon, nu.       Men hon lyssnar inte på mig när jag sa att man inte ska leka med maten.     Men videoklippet får jag inte upp nu heller.Är det någon bloggare som lyckats lägg...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards