jans

Alla inlägg den 28 juni 2015

Av Jan Sandström - 28 juni 2015 14:23

...med sommaren och värmen.
Blommorna blommar och insekterna

äter på mig.

Och så klämde jag mig när jag körde vedklyven.

Jag hann inte dra undan fingret när jag lade ned en vedklamp.
Fuktig gran är tungt.


Gunnar ligger inne på sängen och sover, svalast där.

Av Jan Sandström - 28 juni 2015 09:16

Söndag den 28/6


Sista morgonen här för stunden, i kväll blir vi hämtade av någon.


Igår blev det konstigt här, Gunnar var livrädd för att gå utanför dörren och nedanför altanen var otänkbart.

Tydligen blev han skrämd av någonting i går morse, vi tror nu att de kan ha varit hästarna i hagen på andra sidan ängen.

   

Men till slut kom han sig ut och kunde göra sina toalettbehov i jordgubbslandet.

 

Eljest tror jag han sovit inne hos oss hela natten.


I övrigt började jag såga stockarna i skogen, skule dela dem i lämpliga bitar för att kunna dra/bära hem och såga till ved.

Men jag var nära på att föra illa mig i ryggen igen för det sträckte till på samma ställe där jag hade besvär tidigare i vår.

Så jag tog istället och sågade till en klabb som ska ersätta en dålig under trädgårdsbordet, det med tak..

 

Det är den ljusa på bordet som ska ersätta den längst ned i hitersta hörnet, men den ska få torka lite mer efter barkningen..

Inger flyttade veden nere vid förrådet till platsen vid badtunnan och andra ställen.

Sedan badade vi och det blev dags för sängen.


Gick isäng efter badet, kaffe, jordgubbar med grädde och lyssnade slut på ljudboken.

Somnade gott och blev störd av Gunnar som skulle ta sådan plats mellan mina ben och Inger som låg tätt intill mig.

Ont om plats med andra ord men jag somnade om och sov till i morse.


Det var en blå himmel man såg genom fönstret och Inger steg upp och gick ut till frukostplatsen

 

men jag låg kvar en stund till i den varma sköna sängen och lyssnade på fåglarna genom den öppna ytterdörren.

 


Nu sitter jag här på altan för det var så gott om fågelmat där bak mot skogen, fågelmaten tycker om att äta på mig.

 


Det ska bli en fin sommardag enligt spådomarna och yr.no samt andra ställen.

Men det var lite kallt i morse, klockan 6 när jag var upp och tog min medicin var det ungefär 6 grader varmt, eller kallt beroende på hur man ser det.

Fåglarna kvittrar överallt och nu är det kring 14-15 graer men det blåser en aning och en västvind rakt hit och det äår skönt för då försviner säkert en del insekter.

Nu kom Inger hit och hon drog med sig ett helt stim med mygg och knott.


Men det blir en fin dag idag och vi ska se om vi kan klyva lite ved, förbannat vad hon drog hit mygg.

 


Kanske lite kaffe så får jag gå in en stund och bli av med krypen, jag blir bara så stressad när det kommer för mycket mygg.


Godmorgon.

Av Jan Sandström - 28 juni 2015 08:11

Sommar.

Inger sitter redan ute så jag kanske skulle stiga upp jag också.
Men sängen är ju bara så varm och skön.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards