jans

Direktlänk till inlägg 4 april 2016

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 4 april 2016 09:06

Måndag den 4/4


Igår hade jag ont i mitt högra knä, låg på soffan en del och med värmedynan samtidigt som vi hade huset fullt med barn och barnbarn.

Det senare är det bara ett av.

Jag klarade inte av att följa med ut på promenad så ungdomarna fick gå själva till affären men det klarade de av.

Tomas kom hem och ska bo här ett par dagar.

Som jag skrev blev det inga knäskydd för mig igår morse, kom inte ihåg att Inger tagit bilen till jobbet få hon hade timmar och ville hem fort till familjen och maten.


Mitt blodsocker låg ganska jämt med 6,5 på morgonen och 7,9 vid 17-tiden fast jag vet ju inte om det varit upp under dagen.

Senare på kvällen när alla åkt hem utom Tomas såg jag en film, The Inbetweeners som handlade om 4 ungdomar på semester på Kreta.

En rörig film om knäppa killar som bara har sex i huvudet, allt annat verkade ha försvunnit.


Sedan gick jag isäng och Inger kom hem.


Gunnar sprang ut och in hela natten och jag tappade räkningen på hur många gånger jag fick stiga upp.

Känner mig förkyld, snorar lite och har eller känner mig tung i huvudet.


Steg upp före 6 och tog blodsockret som låg på 6,9, därefter vägde jag mig och vågen stannade på 92 kg, samma som igår.

Därefter tog jag på mig och gick/haltade jag en runda runt kvarteret Röllikan, alltså Vallmovägen mot parken, Blomstervägen mot centrum och Stråvägen hem igen.

 

Jag haltade på och det gick skapligt bra även om det kändes lite kallt.


När jag kom hem gjorde jag i ordning min frukost och Tomas vaknade.

Berättade om mitt problem med Facebook och när han kollade på sin sida blev det lättare att se hur man återställer från Arabiska till Svenska.

Jag hade lite svårt att förstå de där krumelurerna på sidan som dessutom var spegelvänd.

 


Nu har Inger vaknat, katterna sover men jag snuvade Tomas på promenad för han hade tydligen tänkt fökja med mig, eller om jag skulle följa med han.


Jag har kikat på en träningscykel på nätet och hittade några, det jag fastnade för var en som kostade 169 000:- men såldes lite billigare men då fick man ett paket på 10 cyklar.

Eljest har Biltema en för 1400:- och någon sportbutik i stan tog 2000:- efter rabatt på 500:-

Men jag får ändå inte köpa någon för familjen, ska försöka ge mig ut på min "riktiga" cykel när jag samlat mod och ork.


Eljest har jag inga planer för dagen, det kan bli en kortare prmenad senare men det får hälsan avgöra.

Det ska vara skapligt väder till i eftermiddag då det kan komma regn, men senare i veckan ska det enligt YR komma mer regn och skapligt mycket.

Just nu är det mulet, vindstilla och +3,3°, när jag gick ut i morse var det nollgradigt och småhalt där vägen var blöt/isig.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-04-04 09:30:09

Temperatur: 2,9 °C
Lufttryck: 1029,1 hPa och Steady
Luftfuktighet: 100 %
Vindstyrka: 1,4 m/s från SSW,
i byarna 1,7 m/s
Kyleffekt: 1,7 °C
Inne hos oss. Temp: 21,5 °C Fukt: 37 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 54,6 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
3,0 °C
Klockan:
09:18
Temp - Max:
7,8 °C
Klockan:
17:47
Temp - Min:
-3,4 °C
Klockan:
00:56
Temp - Min:
-3,0 °C
Klockan:
23:42
Lufttryck - Max:
1030,1 hPa
Klockan:
01:46
Lufttryck - Max:
1029,9 hPa
Klockan:
23:35
Lufttryck - Min:
1028,7 hPa
Klockan:
07:32
Lufttryck - Min:
1026,6 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:56
Sol upp: 05:46
Sol ned: 19:40
Skymning: 20:30
Dagsljus: 15:34 tim:min
Dag längd: 13:54 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 28s more daylight tomorrow
Måne upp: 05:23
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 14:49

och så här ser det ut idag i trädgården.

 

igår såg det ut så här.

 

Det syns inte så stor skillnad på snökanterna men det finns där.


Kaffe och påtår har jag fått redan så nu blir det toabesök och sköta om katterna, Gunnar han gick ut och ligger där och sover.


Godmorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Måndag 15 april 08:36

Måndag den 15/4   Igår började och slutade dagen men jakt på vilt här hemma. Lycka kom först in med en mus som hon släppte loss och den kutade runt och katten efter. Jättekul tyckte katten men musen var nog mindre nöjd.       Den är b...

Av Jan Sandström - Söndag 14 april 07:38

Söndag den 14/4   Igår började jag riva lite i varmförrådet efter att ha skiftat tillbaks till rätt husvagnsdäck, fick ju lämna in och byta ventil på det också. I höstas upptäckte jag att vänster var platt och nu höger däck, på båda har ventile...

Av Jan Sandström - Lördag 13 april 07:18

Lördag den 13/4   Nu har jag mest bott här i stugan ett år och lite i Vindeln, ännu mindre i husvagnen. Igår fick jag göra om en sak men med en domherrhane som flög in i fönster. Lade den i samma blomkruka och den kvicknade till så småningom....

Av Jan Sandström - Fredag 12 april 07:57

Fredag den 12/4   För ett år sedan jobbade Inger sista passet den här fredagen, alltså den 14/4 2023. Sedan var hon pensionär och vi drog hit till stugan men riktiga flyttlasset gick först sista april.   Idag fyller barnens kusin Jonas Jons...

Av Jan Sandström - Torsdag 11 april 08:55

Torsdag den 11/4   Idag firar jag svägerskan Britt-Inger som har födelsedag   men även vännen Aivy blir ett år äldre.  och        blir det alltså idag.   Men igår var en varm dag och det regnade av och till men inte mer än 3,3 m...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards