jans

Alla inlägg den 22 april 2016

Av Jan Sandström - 22 april 2016 20:59

Der är lugnt och skönt i stugan och Gunnar är en helt annorlunda mot där hemma.

Han har varit ute och sprungit men ligger nu hos Inger och bra kurrar så soffan skakar.

 

Det ska bli skönt att få sova med öppet fönster inatt.

Av Jan Sandström - 22 april 2016 09:43

Fredag den 22/4


Igår åkte jag till stugan med de nyinköpta trädgårdsmöblerna men vägen dit var minst sagt lerig så det var en skitig bil jag kom hem med.

Det avhjälptes med att spola av den och släpvagnen här hemma.

Harry och Margareta kom och hälsade på fram och åter.

Och Peters bil var borta så bilplatsen på gården var tom så då spolade jag även av den och en del av trotoaren.

Anders hade lånat Peters bil och åkt till IKEA.

När allt var rent och fint så hann jag bara parktera bilen så kom Anders hem och straxt därefter kom de och sopade gatan.

Perfekt planering alltså.

Sedan blev det den obligatoriska kattillsynen på Ersboda och de mådde fint, Erik kom även dit fram och åter för att hämta någonting och under tiden jag var där åkte Anders tillbaks uppåt landet.


Efter middan tog jag en promenad runt Västerslätt, det blev 2240 meter som tog en halvtimme.

Senare på kvällen blev det film, Kick Ass 2 tror jag den hette, någon form av komedi tror jag det var.


Inger kom hem och jag gick isäng med ljudboken och samma rutiner som tidigare nätter.


Upp i morse och såg i kameran på Ersboda att kisse nu rivit ned kattbädden som ska ligga på en byrå men de har ju hela sängen att ligga på så det kanske inte gör så mycket. Får ändå lägga upp den senare idag.

 

Eljest blir det till att lasta snöslungan på släpen efter att jag kopplat den till bilen.

Ska även lasta en del annat som ska upp till stugan dit vi tänkt oss senare.

Men jag tror inte jag hinner eller orkar bygga så mycket på nya altanen, det är ju räcke och trappa som saknas men jag ska planera och rita lite på det.

Eljest ser jag fram emot att få fylla badtunnan, äntligen kan det bli bad igen. Det behöver min kropp.

Men några promenader efter vägen vet jag inte om det blir, i så fall med gummistövlar.


Vädret är då skapligt idag, solen skiner men vimpeln fladdrar oroväckande mycket.

Temperaturen utanför fönstret ligger på +3,5° så det är inte så varmt.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-04-22 10:00:11

Temperatur: 4,3 °C
Lufttryck: 1018,8 hPa och Rising
Luftfuktighet: 64 %
Vindstyrka: 3,9 m/s från NNE,
i byarna 5,4 m/s
Kyleffekt: 1,1 °C
Inne hos oss. Temp: 20,8 °C Fukt: 36 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,3 mm
Månaden: 31,5 mm
Året: 86,1 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
5,0 °C
Klockan:
09:51
Temp - Max:
9,2 °C
Klockan:
15:49
Temp - Min:
-0,1 °C
Klockan:
01:09
Temp - Min:
-5,7 °C
Klockan:
04:41
Lufttryck - Max:
1018,8 hPa
Klockan:
09:21
Lufttryck - Max:
1028,4 hPa
Klockan:
00:01
Lufttryck - Min:
1017,9 hPa
Klockan:
02:05
Lufttryck - Min:
1018,3 hPa
Klockan:
21:16


Dagens sol och måntider.

Gryning: 03:44
Sol upp: 04:43
Sol ned: 20:34
Skymning: 21:34
Dagsljus: 17:50 tim:min
Dag längd: 15:51 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 32s more daylight tomorrow
Måne upp: 20:42
Månfas:
Full moon
Moon
Måne ned: 05:16

och så här ser det ut i trädgården.

 


I morgon lördag åker förresten Maria från Prince George till Vancouver där hon och Sara ska bo en vecka innan de håker hem till Sverige igen.

Mer om detta i deras blogg.

The Canadian Adventures

Two Swedes Adrift

Och blodsockret låg på 6,3 i morse och vågen stannade på 90,8, det är tydligen svårt för mig att gå ned den längre.


Godmorgon.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards