jans

Alla inlägg den 6 april 2016

Av Jan Sandström - 6 april 2016 15:37

Regnet öser ned och det smattrar så mysigt på fönsterblecket.

 

Det här gör gott åt snö och sjöisarna.

Av Jan Sandström - 6 april 2016 13:25

Med en puls som stadigt stod på runt 100 cyklade jag i 10 minuter i en hastighet på ungefär 17 km/h och hann 2,8 km och förbrände 73,4 cal.


Men det blir kanske svårt att registrera på den här jämfört med när jag varit ute och gått.

Displayen är ju inte den mest avancerade.

 

Det kan ha blivit närmare 2,9 km också, såg inte när den slog över och hur mätar man distansen då man sitter still inne och ser på TV.

   

Av Jan Sandström - 6 april 2016 12:59

Det gick fint att byta ut handtagen/styret på träningscykeln.

Efter lite fummel fick han loss bultarna, fast med min hjälp och så fick jag styret från democykeln de har.

Nu ser det bättre ut och jag ska snart ta en premiärtur.

 


Men de hade en annan häftig cykel med däck som inte är av denna världen, eller det är de men tjockare har jag aldrig sett.

 

Den är tydligen gjord för att cykla på sand men även snö, det du Anders kanske vore nägonting uppe på Kebnekajse.
Är det någon som cyklat upp?

 

Fast prislappen var ganska fet den också.

 


Av Jan Sandström - 6 april 2016 09:44

Onsdag den 6/4


Igår mådde jag sisådär, brakförkyld när jag sent omsider vaknade och hade sovit som en död gris. Fast emellanåt hade jag vaknat till liv.

Tomas satt i köket när jag steg upp men han åkte snabbt iväg med min bil men det fick han göra, trodde bara att han skulle komma hem mitt på dagen eller eftermiddan men det dröjde ända till kvällen.

Förkylningen drog sakta bort från mig och jag såg en småkul film på TV, fikade och hade det ganska bra.

Däremot var det inte väder eller hälsa att ta någon promenad, drogs med värk i stort sett hela dagen.


Klockan 6 när Tomas kom hem åkte jag till Intersport och köpte en träningscykel av enklare modell =den billigaste.

Och man kan kanske få det man betalar för men nog tycker jag att de kunde ha ett styre som sitter rakt.

     

Det är fästet som är helt galet fastsvetsat och det är otroligt att det överhuvudtaget skickades iväg, men vem vet hur de tänker där borta i Kina som jag tror den är tillverkad i.


Så det blir till att reklamera det och jag hoppas att de är servicevänliga på Intersport och kan enkelt byta till ett styre som är rakt.

Men jag befarar det värsta att de ska skicka iväg för att senare få ett nytt bla bla bla.

Då åker jag hem och lämnar tillbaks alltihopa.

Det tråkiga är att styret är det sista man skruvar fast så jag monterade allt igår kväll.

Visserligen såg jag att det var snett i uppackningen men jag trodde att det kanske skulle vara det, nu skruvade jag fast det för att kunna fota.


Sedan såg vi Severin på TV och efter det blev det Badhotellet medan Inger körde ned Tomas till tåget.


Jag gick isäng med ljudboken, Gunnar kom och gick ett par gånger och bråkade med den andra två här inne.

Under natten höl han sig mestadels ute men kom in i morse och ligger nu på min säng.

Så jag har sovit skapligt men drömt oroliga knasiga drömmar och känt mig förkyld igen så jag ska kolla om det är någon allergisk reaktion jag får i sängen.


Inger är ledig på morgonen och förbereder sin resa, visat mig hur jag ska vattna alla plantorna men först åt vi frukost.

 

Jag har tänkt fota av det jag äter så kan jag visa det för dietisten den dagen vi ska dit.

Tycker att jag borde ha fått en tid men det får Inger ordna då det ska passa när hon är ledig och kan följa med.


Snart dags för förmiddagsfikat, kaffe och en frukt eller två.


Sedan ska jag nog åka till Ingersport om jag inte tar det i ett samtal via nätet.

Men jag kan ju åka dit senare OM det nu inte smäller till och blir snöoväder som de varnat för men jag tror att det bara blir regn.

Jag kan ju ha fel.


Sent inatt blir jag nog tvungen att köra Inger och Erik till tåget de ska åka upp till Björkliden, vad man nu ska dit och göra bland en massa snö och elände, vackert är det också där enligt foton från Anders.

Vi får väl se hur länge han blir kvar där uppe men just nu är det till början av maj, eljest kan det ju bli så att vi får oss en MCtur dit upp i sommar.


Just nu regnar det skapligt, alltså grått och eländigt, vindstille eller så är vimpeln så blöt att den inte kan fladdra.

Temperaturen utanför fönstret är +2,7° så det kan komma blötsnö.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-04-06 10:15:10

Temperatur: 2,7 °C
Lufttryck: 1009,4 hPa och Falling
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 1,9 m/s från NE,
i byarna 2,7 m/s
Kyleffekt: 0,7 °C
Inne hos oss. Temp: 21,2 °C Fukt: 39 %


Nederbörd.

Timmen: 1,8 mm
Dygnet: 2,1 mm
Gårdagen: 5,7 mm
Månaden: 8,1 mm
Året: 62,7 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
2,8 °C
Klockan:
08:49
Temp - Max:
3,1 °C
Klockan:
15:47
Temp - Min:
1,6 °C
Klockan:
03:42
Temp - Min:
1,3 °C
Klockan:
00:13
Lufttryck - Max:
1016,1 hPa
Klockan:
00:02
Lufttryck - Max:
1025,1 hPa
Klockan:
00:02
Lufttryck - Min:
1009,3 hPa
Klockan:
10:12
Lufttryck - Min:
1015,9 hPa
Klockan:
23:48


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:48
Sol upp: 05:39
Sol ned: 19:45
Skymning: 20:37
Dagsljus: 15:49 tim:min
Dag längd: 14:06 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 28s more daylight tomorrow
Måne upp: 05:54
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 17:59

och så här ser det ut, såg det ut för en stund sedan.

 

igår såg det ut såhär.

 


Nu kaffe och frukt, tror det blir ett saftigt päron, men just ja.


Blodsockret låg på 6,5 i morse och vikten91,6, lite högre (2 hg) än i går morse men klart under 92 kg.   


Nu kaffe, Godmorgon.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards