jans

Direktlänk till inlägg 27 juni 2016

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 27 juni 2016 08:22

Måndag den 27/6 och dags att betala räkningarnam IGEN.


Igår var det en varm skön sommardag när den väl kom igång.

Den började med dis och dimma och frukost ute på altan. Almanackan säger det.


Vi gick en promenad till MM som jag skrev i förra inlägget och på vägen gem drog tjejerna med mig förbi Sigge Boy där jag köpte frimärken till ett brev som Anders ville ha vidaresänt.

Det blev 1,9 km.


Här hemma satte jag mig och målade i bokstäverna på skylten men jag skulle ha köpt de styvare penslarna.

Men efter att ha klippt av det mesta av stråna fungerade det sisådär. Resultatet blev hyfsat tycker jag.

.

Sedan lackade jag den med en spraylack som inte fungerade, den sprutade bara ut en stråle och inte en dimma so den skulle.

Så jag täckte allt med ordentligt med lack som snart har torkat.

 


Senare efter middagen gick jag ännu en promenad då vi ätit gott och på tok för mycket men då jag passerade parken ungefär halvvägs på min planerade runda kännde jag av ryggen så jag avbröt och gick direkt hem.

Det blev ändå nästan 1,4 km.


Jag satte på en film från Netflix som jag slötittade på medan jag gjorde i ordning skyltbilden på vår webbsida.

Det blev kväll och jag gick isäng med ljudboken och ett ordentligt pass med stretching och träning av ben, rygg och mage så jag var ganska slutkörd.

Hade lite svårt att somna och kom på att jag inte uppdaterat diagramsidan så jag startade datorn och gjorde det.


Sedan sov jag gott med några avbrott för att upp och kissa, jag hade skapliga känningar i ischiasnerven.


Klockan 6 det vanliga.

Blodsockret låg på 6,0 medan vikten var 84,0 kg. Nu blir det vatten och bröd men utan bröd.


Frukost här ute som vanligt, det var tyst men nu har staden vaknat med alla ljud som alstras.

Vi ser att himlen har härliga molnformationer.

 

Inger säger att det ser ut som sanddyner och det har kommit några regnstänk.


Det är renbäddningsdags idag men inger får nog skjuta på tvätten, fast då blir det väl krutstänk eller hål på den.

I morgon ska det bli fint väder igen.


Nu pratade vi om att kanske åka till IKEA idag, vad vi nu ska ha där. Men där finns ju Classe och Kjell samt en massa kläd och skoaffärer att titta i.   


Det är gråmule och blåser regn men just nu uppehåll och full rulle på småfåglarna i lönnen, det låter som att vi har ett fågelbo med ungar där fast vi har inte sett något.


Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-06-27 09:00:11

Temperatur: 17,5 °C
Lufttryck: 1020,8 hPa och Falling
Luftfuktighet: 71 %
Vindstyrka: 3,4 m/s från ESE,
i byarna 5,1 m/s
Kyleffekt: 17,4 °C
Inne hos oss. Temp: 21,9 °C Fukt: 54 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 60,9 mm
Året: 196,2 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
17,6 °C
Klockan:
08:49
Temp - Max:
26,9 °C
Klockan:
17:08
Temp - Min:
13,1 °C
Klockan:
01:07
Temp - Min:
12,5 °C
Klockan:
03:42
Lufttryck - Max:
1024,8 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1028,1 hPa
Klockan:
08:45
Lufttryck - Min:
1020,8 hPa
Klockan:
08:21
Lufttryck - Min:
1024,2 hPa
Klockan:
19:02


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:18
Sol ned: 23:05
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:47 tim:min
Morgondagen: There will be 1min 53s less daylight tomorrow
Måne upp: 00:33
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 12:10


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Nu funderar jag på att lyfta på sittfläsket och hämta mer kaffe samt ta på mig lite mer kläder.

Det blåser kallare nu än då jag gick ut.


Godmorgon.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 19 mars 07:24

Tisdag den 19/3 Deklarationsdagen. Idag är alltså första dagen att kunna skriva under sin deklaration, inte som förr då man väntade till sista minuten innan den lades i lådan.   Men igår så åkte vi till Vindeln och där fick vi se något fint. ...

Av Jan Sandström - Måndag 18 mars 08:20

Jo måndag den 18/3   Igår var det en solig söndag och jag hade Inger här i stugan. Hämtade ju henne i lördags och när det väl blev lite varmare ute så gick då jag ut, slipade på skärbrädan jag håller på med men när jag skulle sätta fast listern...

Av Jan Sandström - Söndag 17 mars 07:32

Söndag den 17/3   Igår grejade jag som vanligt på lite här och där, lackade andra varvet på gravskyltarna jag gjort.   Så när det väl blir vår och tjälen gått ur jorden ska Gunnar få komma till ro men jag har inte riktigt kommit på hur jag s...

Av Jan Sandström - Lördag 16 mars 08:04

Lördag den 16/3   Igår blev det en härlig dag här på Rengård, men säkert på många andra ställen också. Sol och varmt så den snö som föll tinade fort bort och överallt droppade och rann det. Efter att ha varit uppe på taket och frilagt stegen ...

Av Jan Sandström - Fredag 15 mars 09:04

Fredag den 15/3 Ja då är strax halva mars avklarad   Igår, tja jag gjorde väl som vanligt nästan ingenting men lite pyssel här och där. Lackade då de där gravskyltarna jag gjort så när de torkat blir det ett lager till och de ligger i gäststu...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards