jans

Direktlänk till inlägg 28 juni 2016

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 28 juni 2016 08:23

Tisdag den 28/6


Jag skruvade upp välkomstskylten jag målat och lackat och den blev bättre än tidigare.

     


Det regnade så det gick inte att måla för tjejerna så vi, Inger, Maria och jag åkte till Ikea och strosade runt bland butikerna.
Inger köpte faktiskt lite kläder men jag hittade ingenting som passade min smak eller kassa. Nog fanns det ett och annat men inget jag behövde.

Så vi gick in till Ikea och ställde oss i den långa kön till maten. Det var lång kö men jag fick inte igenom mitt förslag att gå till något annat ställe och äta.

Där fanns det inga gäster vad jag såg då vi gick runt.


Tids nog kom vi fram och kunde beställa mat.
Jag slog till och köpte (Inger betalade) en stor räkmacka och till kaffet en bit snickerstårta, en kladdig bit med jordnötter i.
Kanon till en diabetiker.
Sedan rundtur i Ikea och vi köpte lite småsaker, jag fick inte köpa den där sköna soffan jag slagit mig ned i.

Tänkte att de kunde köra hem den med mig liggandes i den.


När vi kommit till bilen i regnet, det regnade ordntligt och jag missade att svänga av för tt kör kyrkbron, vilken kö det var över Tegsbron och det vet jag ju att det i stort sett är varje eftermiddag då folk ska hem från IKEA.
Maria hoppade av i centrum för att träffa Mona och kanske skulle vi få hämta henne om hon inte kunde åka med någon.

Och vi åkte hem till katterna.

Vi satte oss ute på altanen ett tag men jag blev så trött ochtippade omkull på soffan, slutkörd som jag var men det blev kallt så det blev en stund till inne på sängen.
Hade ont i hela kroppen och mådde inte alls bra, kunde nästan tro att jag missat tabletterna men jag tog min dos på Ikeas bar.
Men blodsockret jag testade vid ½7 låg på 7,4 mmol/L


Jag vaknade till och satte mig att göra i ordning räkningarna men orkade inte sitta och göra klart allt.

Det ska då gå ihop även den här månaden.


Sedan såg vi ett inspelat avsnitt av där ingen kan tänkas bo innan jag intog horisontalläge med benen i vädret.

Stretching och muskelträning på mitt eget sätt men även övningar enligt kotknackaren.

Otroligt vad man kan bli slutkörd och senare kom Inger isäng och kröp ned till mig, sa att hon frös men det tror jag inte på.

Hon är bara ute efter min kropp nu när jag är så vältränad   


Somnade och sov ganska gott inatt även om jag fick upp och kissa på småtimmarna och då låg Gunnar och sov hos Inger som rullat över till sin sida, fast det är egentligen min sida. Vi har inte bytt sänghalva riktigt ännu.


Tabletterna klockan 6 och kissa ännu en gång men somnade om.

Vaknade lite senare och kollade socker och vikten.

Hade 6,2 mmol och vikten stannade på 83,7 kg. jag gick då inte upp av räkmackan och gobiten, varken socker eller vikten.


Frukost ute och idag ska det bli en bättre dag vädermässigt, småfåglarna är då på gång i jordnötsautomaten.


Maria har vaknat och jag ska in i duschen, senare funderar jag på att åka iväg till Skeppsvik men vet inte om jag ska ta motorcykeln eller bilen.


Det håller på att klarna upp och väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-06-28 09:00:10

Temperatur: 18,5 °C
Lufttryck: 1019,2 hPa och Rising
Luftfuktighet: 85 %
Vindstyrka: 0,7 m/s från SSE,
i byarna 1,4 m/s
Kyleffekt: 18,5 °C
Inne hos oss. Temp: 21,1 °C Fukt: 57 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 14,4 mm
Månaden: 75,3 mm
Året: 210,6 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
18,5 °C
Klockan:
08:59
Temp - Max:
17,8 °C
Klockan:
09:09
Temp - Min:
9,9 °C
Klockan:
02:37
Temp - Min:
12,6 °C
Klockan:
23:56
Lufttryck - Max:
1019,4 hPa
Klockan:
08:41
Lufttryck - Max:
1024,8 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1018,0 hPa
Klockan:
00:15
Lufttryck - Min:
1017,6 hPa
Klockan:
18:33


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:20
Sol ned: 23:04
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:44 tim:min
Morgondagen: There will be 2min 12s less daylight tomorrow
Måne upp: 00:46
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 13:41


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och ett foto på himlen.

 


Nu måste jag gå upp och röra å ryggen.


Godmorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards